Kattelem i mur
Fra : Kåre

Dato : 28-10-06 18:05

Hej

Jeg skal have flyttet en kattelem, som ellers har siddet i en gammel dør.
Døren skal nu væk, og mures til.

Kan man få en kattelem som er til at montere i en ydermur?
Og er der nogen der har erfaring med kattelem på denne måde? Dyrene skal jo
igennem in lille tunnel først. Måske kan de ikke lide det?

Er der ellers andre alternativer, hvis jeg helst ikke vil have en kattelem i
de øvrige yderdøre?

pft
Kåre

Fra : Trine

Dato : 28-10-06 18:26

"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jo igennem in lille tunnel først. Måske kan de ikke lide det?
>
> Er der ellers andre alternativer, hvis jeg helst ikke vil have en kattelem

Hej Kåre,
Man kan godt få kattelemme der kan sættes i ydermure - om katten bryder sig
om det er vel en vanesag - men hvis du smutter en tur ind i
dk.fritid.dyr.kat og stiller spørgsmålet, er jeg sikker på, at nogle af de
andre har både erfaringer og gode råd, hvad det gælder.
Jeg har selv kat - men ingen lem, så jeg ved ikke hvordan det går med at få
dem til at gå gennem en tunnel.
Du kan søge på kattelem på google - der dukker flere op.

Trine

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 28-10-06 19:07

> Kan man få en kattelem som er til at montere i en ydermur?
> Og er der nogen der har erfaring med kattelem på denne måde? Dyrene skal
> jo igennem in lille tunnel først. Måske kan de ikke lide det?

Vi har kattelem i døren til værkstedet, og derfra yderligere en kattelem ind
bag reolen i stuen. Det fungere fint, og det tog dem kun en rejes tid at
lære det.
Vi valgte ydermur fra, fordi vi var bange for at det ville give en masse
træk og fodkulde i huset.

Mvh Maria

Fra : Tyfon

Dato : 28-10-06 22:16

> [...]
> jo igennem in lille tunnel først. Måske kan de ikke lide det?
>
> Er der ellers andre alternativer, hvis jeg helst ikke vil have en kattelem

Vi fjernede et lille vindue i baggangen og satte en træplade i med lemmen i
... Virker fint og hunden kan ikk få hovedet ud
Udenfor har vi så sat lidt brænde op af muren så katten har nemt ved at
komme op og ind

OZ3BTO

Fra : Max

Dato : 28-10-06 22:26

Hej Kåre

> Og er der nogen der har erfaring med kattelem på denne måde? Dyrene
> skal jo igennem in lille tunnel først. Måske kan de ikke lide det?

Jeg kender et par katte der komme ud og ind via en 4 meter lang snæver
tunnel, så hvis en smule tunnel skulle være et problem, så er det nok
ikke en kat du har, de elsker jo snævre steder.

--
Mvh Max

Fra : Tyfon

Dato : 29-10-06 02:45

> [...]
> tunnel, så hvis en smule tunnel skulle være et problem, så er det nok
> ikke en kat du har, de elsker jo snævre steder.

Nu du siger tunnel
Nogen bekendtes katte har egen indgang til soveværelset via en ~3½m høj pæl
ca ½m fra væggen og i toppen en 2X4 ind til væggen altsammen med lidt
"kantreb" viklet rundt om.
Den bliver meget af deres 3 katte

OZ3BTO