nivelleringsmasse på nyt betongulv
Fra : MFN

Dato : 28-10-06 15:28

Jeg har netop støbt varmeslanger i gulvet på mit kommende badeværelse. Nu
vil jeg gerne slutte af med Mira X-plan nivelleringsmasse for at få så jævnt
at gulv til at lægge fliser på (bortset fra der hvor jeg laver fald
naturligvis). Hvor længe skal betongulvet hærde inden jeg må hælde
nivelleringsmassen på ?

mvh
Michael F.

Fra : [8830]Plis

Dato : 29-10-06 02:04

"MFN" <mfnprivat@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jævnt at gulv til at lægge fliser på (bortset fra der hvor jeg laver fald
> naturligvis). Hvor længe skal betongulvet hærde inden jeg må hælde

Det kan gøres inden for 24 timer.

Vi har ligelavet badeværelse...og gulvet blev støbt den enedag og
nivelleringsmassen blev smidt på dagen efter.....og har intet fundet om at
det skulle være et problem.

Peder

Fra : Morten G. Jensen

Dato : 29-10-06 09:44

Hej

Jeg ville nok vente ca. 14 dage da beton har det med at trække sig sammen.
Dette svind, selv om det ikke er meget kan gøre at den selvnivelerende masse
slipper underlaget. Jeg vi også lige sige at du kan købe sparkelmasse
specielt beregnet på faldopbygning, Denne er rapid, dvs. hurtig tørende, du
har ca 4 - 5 minutter til at arbejde med det så bland ikke for meget. Du
afgrænser brugse området og retter resten af gulvet op med normal
flydemørtel. Dagen efter monter du afløbsrist i den rigtige højde og trækker
den hurtighærdende sparkelmasse af med en "pind" som passer i længden. Lige
inden massene hærder op kan du skrape evt. ujævnheder af med en sparkel som
er max 15 cm bred, lav en side af gangen så er det til at styre. Hvis der er
mere end 2 cm i tykkelse, lav det da af flere gange.
HUSK PRIMER!

Mvh

MGJ

Fra : MFN