Tændt for varmen!
Fra : Torben

Dato : 27-10-06 16:55

Hejsa gruppe,

er jeg den eneste der endnu ikke har tændt for varmen?

Jeg bor i et dårligt isoleret 1½-plans hus fra 1951, og fyrer kun en smule i
brændeovnen. Det er da utroligt, vi skriver snart 1. november! Nå ja, men
det er jo godt for varmeregningen

God weekend til alle!

mvh
Torben

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-10-06 17:10

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-10-06 17:15

> [...]
> en smule i brændeovnen. Det er da utroligt, vi skriver snart 1.
> november! Nå ja, men det er jo godt for varmeregningen

Vi tændte for varmen for 14 dage siden. Vort hus (1-plans) er godt nok
pænt isoleret, og så har vi en udestue der holder på varmen når solen
skinner. Der har kun været én gang hvor termostaterne har slået til,
ellers er radiatorerne kolde døgnet rundt. Det er som du skriver helt
utroligt at vi snart har 1/11. Gad vide hvordan vinteren bliver ? Jeg
har ikke oplevet dette siden 1988, hvor juleaften virkede som en
smålun forårsaften.

Også en god weekend til dig.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-10-06 17:56

In article <45422be8$0$13931$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
"Torben" <real_anonym@hotmail.com> wrote:

> Hejsa gruppe,
>
> er jeg den eneste der endnu ikke har tændt for varmen?

Ja

Eller rettere... vi slukker slet ikke, men i store dele af året er der
varmt nok i huset til at gulvvarmen ikke tænder. Der er termostat i
hvert enkelt rum som sender aktuelle temp til anlægget og er den over
det som ønsket temp er sat til så er der "lukket".

> God weekend til alle!

Tak i lige måde ;)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-06 18:00

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> er jeg den eneste der endnu ikke har tændt for varmen?

Nu er en brændeovn, jo også en temmelig herlig varmekilde.

Vi har haft tændt for radiatoren ( kun den ene i stuen ) et par gange
kortvarigt.
Vi bor også i et 1½ plans hus fra 1937, hvoraf en del af loftet er
uudnyttet.
Vi har nogen kæmpevinduer overalt og det giver jo godt med lys ind og dermed
varme.

Vi plejer, at tænde for varmen omkring d. 1 / 10, så det er da noget varmere
i år, siden vi kan trække det så længe. Vinteren kan dog tids nok
komme....desværre...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Tyfon

Dato : 27-10-06 18:21

> [...]
> i brændeovnen. Det er da utroligt, vi skriver snart 1. november! Nå ja,

Har heller ikke tændt endnu og efter som huset kun er lejet så ved jeg
intet om hvornår det er fra men her er isoleret ret godt.
1.salen bliver der nok ikkke tændt noget varme da det vare er PC udstyr tøj
og soveværelse (sover med åben vindue medmindre der er 15 graders frost)
Stue etagen har vi kun fyret lidt i hver aften den sidste måneds tid

Noget andet er at vi håber ikke der skal tændes for andet varme som
brændeovnen .. Nemlig elvarme i resten af huset :(

OZ3BTO

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-10-06 18:58

"Torben" <real_anonym@hotmail.com> writes:

> er jeg den eneste der endnu ikke har tændt for varmen?

Nej, men vi plejer heller ikke at have tændt mere end et par dage om
året. Vi kan nemlig godt lide det koldt. At forældre, veninder og den
slags så demonstrerer ved at tage tæpper og den slags med når de
besøger os er noget helt andet.

Men det passer altså os og hunden fint.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Stefan

Dato : 27-10-06 19:38

At forældre, veninder og den
> slags så demonstrerer ved at tage tæpper og den slags med når de
> besøger os er noget helt andet.

Så kunne man jo være en god vært og knap så nærrig og sætte varme på den dag
de kommer

Stef

Fra : Stefan

Dato : 27-10-06 19:05

> [...]
> i brændeovnen. Det er da utroligt, vi skriver snart 1. november! Nå ja,

Har slet ikke hold med at fyre i år.... men varmen er jo også gratis.

Stef

Fra : Max

Dato : 27-10-06 19:18

Hej Torben

> er jeg den eneste der endnu ikke har tændt for varmen?
>
> Jeg bor i et dårligt isoleret 1½-plans hus fra 1951, og fyrer kun en

Jeg bor i et gammelt hus fra 1932 i to plan, jeg har aldrig lukket for
varmen, termostaterne styre det, og jeg har ikke bemærket noget
synderlig varmeforbrug, men det er heller ikke noget der rigtig
bekymre mig for varmen her er temlig billig.

--
Mvh Max

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 28-10-06 08:21

Torben wrote:
> er jeg den eneste der endnu ikke har tændt for varmen?

nej da :)

> Jeg bor i et dårligt isoleret 1½-plans hus fra 1951, og fyrer kun en smule i
> brændeovnen. Det er da utroligt, vi skriver snart 1. november! Nå ja, men
> det er jo godt for varmeregningen

1½ plan fra 1940 - dog nyistandsat med god isolering. Men sidste år
satte vi også først fyret til midt i november. Vi bruger breændeovnen
om aftenen for ekstra varme og hygge. I stuen hjælper pc og forstærker
selvf. også på varmen...

> God weekend til alle!

i lige måde!
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 28-10-06 09:10

Torben skrev:
> [...]
> brændeovnen. Det er da utroligt, vi skriver snart 1. november! Nå ja, men

Som der var en der skrev i gruppen, så betyder elinstallationer meget.
Og så det at der bliver lavet mad, nogen går i bad osv...

Vi var i Prag i 8 dage fra 14-22 oktober og havde også varmen slået fra.
Der var 13 grader i huset da vi kom hjem og det var mildest taget for
koldt. Så varmen (gulvvarme) blev straks tændt.

Huset er fra 1997, fint isoleret, har stort vinduesparti i stuen og
genvex-anlæg med varmegenvinding.

Varmen har kørt siden 22/10... gulvene er dejligt lune om morgenen når
vi står op. Termostaterne er sat til 21 grader.

Hilsen Jesper