Isolering af bliktag?
Fra : leif

Dato : 27-10-06 09:33

Der er kun plads til at isolere mellem spærerne, da højden ikke tillader at
det bliver lavere. Det er kondens jeg tænker på. Der dannes meget kondens,
og jeg tror selv at det bliver et problem for isoleringen. Hvordan har andre
gjort det?

mvh leif

Fra : Martin Bak

Dato : 27-10-06 09:51

"leif" <l-j@@pc.dk(fjern@)> skrev i en meddelelse
> [...]
> at det bliver lavere. Det er kondens jeg tænker på. Der dannes meget
> kondens, og jeg tror selv at det bliver et problem for isoleringen.

Du kan ikke isolere det uden at lægge undertag. Det vil sige at taget skal
af først.

Martin

Fra : Max

Dato : 27-10-06 10:35

Hej Martin

> Du kan ikke isolere det uden at lægge undertag. Det vil sige at taget
> skal af først.

Jeg mener at min tagdækker snakkede om at der findes
en løsning der kan laves indefra.

Mvh Max

Fra : leif

Dato : 27-10-06 10:41

> Hej Martin

> Jeg mener at min tagdækker snakkede om at der findes
> en løsning der kan laves indefra.
>
> Mvh Max

Jeg tænker om der skulle være noget der eks. kunne sprøjtes på undersiden,
som kunne forhindre kondens ?

Fra : Max

Dato : 27-10-06 10:59

Hej Leif

> Jeg tænker om der skulle være noget der eks. kunne sprøjtes på
> undersiden, som kunne forhindre kondens ?

Jeg aner ikke noget om systemet, men prøv at snakke
med en tagdækker.

Mvh Max

Fra : Mogens

Dato : 27-10-06 12:16

> Jeg tænker om der skulle være noget der eks. kunne sprøjtes på undersiden,
> som kunne forhindre kondens ?
Jeg har med held brugt produktet fra dette firma:
http://www.servial.dk/Dansk/Containere/stop_kondens.htm

Mvh Mogens

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 27-10-06 12:10

> Du kan ikke isolere det uden at lægge undertag. Det vil sige at taget skal
> af først.

Ja her er jeg så dypt uenig, uden at være ekspert på området.

Når problemet er kondens vand, er det fugt der kommer indefra, så måske en
dampspære kunne hjælpe.

bliktag er for mig at se et meget tæt tag, lige så tæt som eternit, hvor man
ikke bruger undertag, så medmindre der er huller i taget ville jeg ikke
bekymre mig så meget om det, man skal derimod sikre sig at der er rigelig
med udluftning mellem isolering og tagplader.

Jens

Fra : Jørgen E.

Dato : 31-10-06 17:33

"leif" <l-j@@pc.dk(fjern@)> skrev i en meddelelse news:4541c427$0$12616$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> tænker på. Der dannes meget kondens, og jeg tror selv at det bliver et problem for isoleringen. Hvordan har andre

Kondensen forsvinder jo netop når du isolerer - det er vel også det du ønsker ?
Når du isolerer fra den varmere luft i rummet og der kun er lidt mellemrum mellem
stålplader og isolering har du fjernet årsagen til kondensen.
Der skal være lidt udluftning under stålpladerne.
Afhængig af rummets anvendelse kan der blive tale om dampspærre på varm side.
En taler om undertag og det ved jeg ikke lige hvor vedkommende vil hen med,
stålplader er tætte normalt.