Isolering ?
Fra : Steen

Dato : 26-10-06 21:00

Jeg har fået et nyt redskabsskur som jeg selv skal færdiggøre indvendig.
Hvad skal jeg isolere med, Rockwool eller hvad er bedst (billigst) og hvad
er bedst til beklædning, profilbrædder, krydsfiner eller andet.

Hilsen Steen

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 26-10-06 22:03

Steen <steen.nissen@mail.tele.dk> skrev:
>Jeg har fået et nyt redskabsskur som
>jeg selv skal færdiggøre indvendig.

Er dit redskabsskur opvarmet???

Fra : Martin Bak

Dato : 26-10-06 23:04

"Jørn Ibsen (slet 1OTTG)" <j.ibsen@1OTTGiteration.dk> skrev i en meddelelse

> Er dit redskabsskur opvarmet???

Rart med opvarmede redskaber om vinteren...

Hvis skuret kun skal fungere som redskabsskur og altså ikke samtidig til
overvintring af planter eller andre funktioner der stiller krav til klima,
så skal du jo nok slet ikke isolere det.

Hvis du gerne vil bruge skuret til formål med krav til klimaet, så er det
disse formål der forudsætter kravet til isolering.

Hvad er kravene til klimaet? Skal det være frostfrit? Skal det holde en
bestemt temperatur?

Martin

Fra : Steen

Dato : 26-10-06 23:42

> Hvad er kravene til klimaet? Skal det være frostfrit? Skal det holde en
> bestemt temperatur?
>

> Martin

Hej Martin.

Der er såmænd ingen bestemte krav, skuret er fra bygherre levered med
vindpap - hedder det hvist - indvendig og skal jo så afsluttes med en eller
anden form for beklædning.
Derfor syntes jeg lige så godt jeg kunne isolere det, men jeg har kun
mulighed for at isolere væge og loft.

/Steen

Fra : Martin Bak

Dato : 26-10-06 23:59

"Steen" <steen.nissen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller anden form for beklædning.
> Derfor syntes jeg lige så godt jeg kunne isolere det, men jeg har kun

Du kan isolere vægge og loft med mineraluld. Dvs. glasuld eller stenuld. Det
er lettest at have med at gøre hvis du køber batts. Rockwools billigste
hedder vist *isolér selv*
Profilbrædder synes jeg ikke om til et skur...Jo måske til loftet. men til
væggene hellere rupløjede brædder der giver en mere jævn overflade.
Krydsfiner er også en fin løsning, men har jo ikke bræddernes charme.

Martin

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 31-10-06 09:28

Steen <steen.nissen@mail.tele.dk> skrev:

>Derfor syntes jeg lige så godt jeg
>kunne isolere det, men jeg har kun
>mulighed for at isolere væge og loft.

Hvis ikke skuret er opvarmet, får du vel ikke noget ud af at
isolere det...?? Det bliver ikke frostfrit alligevel.

Vh. Jørn