Spabad installation/reglement
Fra : MFN

Dato : 25-10-06 14:18

Hvad er reglementet for installation af et spabad ? Jeg tænker her på mit
gamle badekar som var muret inde og tilsluttet afløb ned til faldstammen i
kælderen., hvor mit kommende spabad jo har slanger og fittings m.m. - må man
"bare" mure dette inde også ? Hvad nu hvis en slange eller samling bliver
utæt og ikke kan løbe bort pga. indmuringen ? Nogen der har tips og erfaring
med dette ?

mvh
Michael

Fra : Old Meower

Dato : 25-10-06 17:41

MFN skrev:
> [...]
> utæt og ikke kan løbe bort pga. indmuringen ? Nogen der har tips og erfaring

Hej Michael.

Den eneste regel der er omkring installation af spabad er, at ledningen
(typisk kraft) skal føres direkte (ubrudt) fra sikringstavlen til
styreboksen på spabadet (af en proff. elinstallatør).

Med hensyn til indmuring af spabade... Så ville det da være trælst (og
dyrt) hvis man skal pille indmuringen ned for at skifte en komponent
(til 15 kr).

Jeg installerede selv et spabad da vi lavede nyt bad i '04. Dengang
overvejede jeg at indmure det, men fandt ud af at en rimelig pæn
afdækning kunne fås med til nogle få hundrede kr. Det valgte jeg og har
ikke fortrudt et øjeblik.

/Joakim
--
Jeg repræsenterer med denne post mig selv og ingen af de firmaer,
myndigheder eller øvrighedspersoner der kan være omtalt i posten.