Ombygge carport til garage.
Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 24-10-06 16:19

Vi har en dobbelt carport under afvalmet tag, men kun i en dybde af ca 5 m
indenfor remmen.

Hvor dyb skal en garage typisk være, ca. 6. meter vel.

Vil I så foreslå en forlængelse af taget med den meter, eller er projektet
håbløs fra starten af?

Mvh.
Nicolai Mølgaard-Andersen

Fra : Leonard

Dato : 24-10-06 16:30

"Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> wrote:

>Hvor dyb skal en garage typisk være, ca. 6. meter vel.

Dan skal vel bare dyb nok til at bilerne kan være indenfor porten når
den skal lukkes?
- jeg ville måle mine biler, og på den måde finde ud af om de kan være
der ... og lige vurdere om der sandsynligvis kommer en længere bil til
på et tidspunkt.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Nicolai Mølgaard-And~

Dato : 24-10-06 16:39

Tak Leonard.

Jeg ved godt at de 5 meter gør at de sædvanlige bilmodeller kan være
indenfor porten, f.eks. er min volvo 855 ca. 4,70 m men det betyder så også
at at man altid skal køre bilen næsten helt op i muren.

Mvh.
Nicolai Mølgaard-Andersen

Fra : Leonard

Dato : 24-10-06 17:21

> [...]

>indenfor porten, f.eks. er min volvo 855 ca. 4,70 m men det betyder så også
>at at man altid skal køre bilen næsten helt op i muren.

Ja, det er ikke sjovt at skulle klemme den store bil helt tæt på hver
gang. Det kan gøres nemt ved at lægge en bjælke på tværs i den rigtige
afstand fra muren, så hjulene rammer den før kofangeren rammer muren.

Min ene bil er 3,60 og det er en fornøjelse når det er muligt at komme
både foran og bagved bilen mens den står indendøre. Det gør olietjek
og påfyldning af sprinklervædske nemmere at bilen ikke skal flyttes
først og det er også sjovere at fylde bagagerummet i dårligt vejr mens
porten er lukket.
Det fungerer dog også med min store bil, som kun lige kan være
indenfor, det primære er at den er frostfri og fri for sne når den
skal bruges.
Når jeg for bygget færdig får jeg praktisk meget plads indendøre, så
jeg kan køre bil og den store trailer indendøre, det bliver dejligt

Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis du svarer under
det du svarer på og klipper det overflødige væk i citatet.
Læs mere om det her: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
mvh Leonard http://leonard.dk/

Fra : martin

Dato : 26-10-06 11:51

"Leonard" <usenet@leonard.dk.invalid> wrote in message

> [...]
> og påfyldning af sprinklervædske nemmere at bilen ikke skal flyttes
> først og det er også sjovere at fylde bagagerummet i dårligt vejr mens

He he Min garage er 4,50 men, det er fordi af min MC skal kunne
stå bagved bilen inden i garagen.

Og så er der stadivæk et 80 cm dybt arbejdsbord på hele
endevæggen af garagen. ( der kan dog ikke arbejde ved bordet når
bil holder inde, Men det virker for mig

Martin.

Fra : Max

Dato : 24-10-06 18:31

Hej Nicolai

> Hvor dyb skal en garage typisk være, ca. 6. meter vel.

Det er hvad jeg ville foreslå, min carport er næsten 5 m.
dyb og det er faktisk for lidt da konens bil også næsten
er 5 m. lang, så hvis der skulle en port i, ja så vil jeg
foreslå at den skulle være min. 5,5 m. dyb.

Mvh Max

Fra : Gunnar007

Dato : 24-10-06 20:46

"Nicolai Mølgaard-Andersen" <spoilerkit@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor dyb skal en garage typisk være, ca. 6. meter vel.
>
> Vil I så foreslå en forlængelse af taget med den meter, eller er projektet

Er der ikke noget med at man skal søge kommunen om tilladelse til at lave
sin carport om til en lukket garage. ?

Syntes der for længe siden var en tråd om det, netop her.
Eller også er min hjerne gået i fordærv..

Hilsen G

Fra : Max

Dato : 24-10-06 20:58

Hej Gunnar

> Er der ikke noget med at man skal søge kommunen om tilladelse til at
> lave sin carport om til en lukket garage. ?

Det variere sikkert fra kommune til kommune, da jeg lavede garagen
om til garage plus dobbelt carport, ja der bekymrede det dem ikke
om det var garage eller carport, det de ville vide var det samlede
tagareal på bygningen og længden på muren i skel.

Mvh Max