reparere parketgulv?
Fra : Peter T.

Dato : 24-10-06 12:40

Et hjul på min futonsofa er åbenbart gået i stykker, så et metalhjørne har
været for tæt på gulvet. Nu er der en masse 3-4 mm dybe huller og
fordybninger samlet i to områder samt der er trukket ½-1 mm dybe furer
henover gulvet, når sofaen er slået ind og ud.

Kan disse lappes med et pænt resultat?

Og hvis ja - hvordan?

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 9. oktober 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 183/61 (75%). Streaks: wins/losses/current 18/5/3 win

Fra : TT

Dato : 24-10-06 13:03

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> FreeCell-statistik pr. 9. oktober 2006 (opdateres vilkårligt):
> Total: won/lost 183/61 (75%). Streaks: wins/losses/current 18/5/3 win

Hvis gulvet ikke er lakeret - kan du stryge dt pæt, et viskestykke med vand
på, stryg ovenpå fugerne i gulvet og det rejser sig igen, gentag evt.

-TT

Fra : Peter T.

Dato : 24-10-06 13:37

TT udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvis gulvet ikke er lakeret - kan du stryge dt pæt, et viskestykke med
> vand på, stryg ovenpå fugerne i gulvet og det rejser sig igen, gentag
> evt.

Det er desværre lakeret.

Fra : TT

Dato : 27-10-06 09:16

> [...]
>
> FreeCell-statistik pr. 9. oktober 2006 (opdateres vilkårligt):
> Total: won/lost 183/61 (75%). Streaks: wins/losses/current 18/5/3 win

Så kender jeg desværre ikke andre metoder end slibning af hele gulvet,
vandtricket og ny oliering eller lakering.

-TT