Hjælp. lakere gulv med lak med hvid pigmen~
Fra : Lars

Dato : 23-10-06 19:50

Hej, tirsdag skal jeg have slebet mit ask parketgulv, det skal
derefter lakeres med en lak glans 15 eller 20.
Kan det lade sig gøre at påføre noget hvid først for at få det mere
lyst??? eller kan man få en lak med pigment i??????

Lars H. Pedersen

gti(fjern)lasse@get2net.dk

Posted with NewsLeecher v3.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : CC

Dato : 23-10-06 22:52

"Lars Pedersen" skrev i en meddelelse ...
> [...]
> Kan det lade sig gøre at påføre noget hvid først for at få det mere
> lyst??? eller kan man få en lak med pigment i??????

Køb en lak på vandbasis. Herefter lakerer du gulvet 1-2 gange med alm.klar
lak.
Herefter smutter du ned til farvehandler, og får blandet noget hvid maling i
resten af lakken.
Så går du hjem og lakere gulvet, én eller flere gange, indtil du syntes det
er lyst nok.

Har prøvet på en bøgeparketgulv - Det gav et virkeligt godt resultat.

Skulle du nogensinde fortryde, så sliber du bare de øverste lag hvide lak
af, og er tilbage ved gulvets / træets naturlige farve.
(Dette har jeg dog ikke prøvet)
Sidst skal du huske. Har du én gang lakeret på vandbasis må du ikke lakere
på oliebasis ovenpå. Det skulle efter signe ødelægge det hele.