Stoppe fugt
Fra : /Peter

Dato : 20-10-06 17:46

Har lidt fugt i hjørnerne på indvendige vægge,
hvad kan jeg bruge til at stoppe det med.
Har læst at vandglas, skulle kunne stoppe det,
men hvad med at male ovenpå det.

Hvad gør man ved betongulvet inden der lægges gulvtæppe
for at forhindre fugt i at trænge op gennemtæppet og give pletter.

Gåde råd modtages med
"På forhånd Tak"

Fra : Jan Raarup

Dato : 21-10-06 09:07

/Peter <nospam@no.mail> skrev:
> [...]
>
>Hvad gør man ved betongulvet inden der lægges gulvtæppe
>for at forhindre fugt i at trænge op gennemtæppet og give

Hej

Den allerbedste løsning er at montere dræn udvendigt og få
isoleret soklen. Det er en ordentlig omgang, men den stensikre.

Der udover findes der et hav af tvivlsomme produkter som hævdes
at kunne stoppe fugt. men fugt skal stoppes udefra.

Man kan også flytte dugpunktet ved at isolere indvensdigt og
opsætte gipsplader.

Hilsen Jan

"The worst day fishin` is better than
the best day workin´"
http://www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-10-06 05:44

/Peter wrote:
> Har lidt fugt i hjørnerne på indvendige vægge,
> hvad kan jeg bruge til at stoppe det med.
> Har læst at vandglas, skulle kunne stoppe det,
> men hvad med at male ovenpå det.

Hvor sider hjørnerne ? oppe eller nede

Hvis det er fugt, skal det ikke stoppes indefra, da der så bare sker en
endnu større fugtophobning i væggene. Kunne godt tyde på en manglende
isolering af ydervæggene måske. Er dit hus hulmursisoleret ?

Mvh
Michael