Bedkant
Fra : Ukendt

Dato : 20-10-06 17:09

Jeg har lovet min kone et rosenbed. I græsplænen.

Hvordan laver vi en god kant mellem bed og plæne?

Det bedste jeg kan komme på, er at lægge nogle smalle fliser eller
herregårdsblokke ned. Dem kan plæneklipperen let køre på, og de giver en
vis spærring mod krybende græs - noget vil der jo altid komme over i
jorden under roserne, og den må man så tage manuelt.

Bedkanter med en skarp overflade, fx metalplader som i seneste nummer af
haven, er jeg ikke interesseret i. Vi har legende børn i haven, og jeg
kan for mit indre blik se hvad der sker hvis et barn falder ned i sådan
en metalkant - ikke rart.

Har nogen af jer en bedre ide?

P.f.t.

Hindsholm
Nørresundby

Fra : Ole Laursen

Dato : 20-10-06 21:41

Søren Hindsholm <hindsholm@mail1.stofanetREMOVEXXX.dk> writes:

> Hvordan laver vi en god kant mellem bed og plæne?

Dæhnfeldt laver nogle grønne bedafgrænsere af plastic. De er tynde,
men jeg tror ikke man kan komme til skade med dem. Skønhedsværdien kan
dog diskuteres. Ellers træ en mulighed, f.eks. et nedgravet bræt med
kanten opad. Men det er lidt svært hvis bedet skal være rundt. Det
holder også kun nogle år. Til gengæld ser det noget mere rustikt ud,
og man kan evt. hæve bedet så det bliver lidt mere spændende.

Der er mere inspiration på nettet hvis du googler efter "bedkant".

--
Ole Laursen
http://www.iola.dk/

Fra : Johansen

Dato : 20-10-06 22:45

"Søren Hindsholm" <hindsholm@mail1.stofanetREMOVEXXX.dk> skrev i en
meddelelse news:4538f3c9$0$4174$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> haven, er jeg ikke interesseret i. Vi har legende børn i haven, og jeg kan
> for mit indre blik se hvad der sker hvis et barn falder ned i sådan en

http://www.denrigtige.dk/anlaeg.htm
/nederst

det er sort og af kraftig plastik
det tager ikke skade hvis børn falder på det, øhh børn tager ikke skade af
det

og så er det neutralt og falder pænt "ind" mellem græs og jord.

Vi har gravet ca. 150meter ned her i sommers.
fås i Bauhaus til ca. 60kr./9m.

Jens