Omplatning af grantræ
Fra : Nielsen

Dato : 18-10-06 23:35

Hej NG

Hvornår på året er det bedst at omplante et grantræ som ca. er 70 cm i
højden?

Er der nogen ting jeg burde tage hensyn til eller være opmærksom på ved
sådan en flytning?

Håber på gode svar.
Vh L-N

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-10-06 00:33

Nielsen skrev:

> Hvornår på året er det bedst at omplante et grantræ som ca. er 70 cm i
> højden?

Vi skal også ha flyttet 4 træer og jeg har tænkt mig at gøre det lige inden
det gir frost.
Hans

Fra : Nielsen

Dato : 19-10-06 09:53

Fandt dette:

http://www.havenyt.dk/spoergsmaal/buske_og_traeer/1255.html

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-10-06 13:53

On Thu, 19 Oct 2006 00:34:50 +0200, "Nielsen"
<thefuturefreak@hotmail.com> wrote:

>Hvornår på året er det bedst at omplante et grantræ som ca. er 70 cm i
>højden?

For stedsegrønne siger man slutningen af august samt september.
Lige nu er det stadig godt...

>Er der nogen ting jeg burde tage hensyn til eller være opmærksom på ved
>sådan en flytning?

Ikke det store - 70 cm er ikke voldsomt, det brude nemt kunne flyttes.
Få en god rodklump med når træet graves op.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Nu endelig med drivhus.