Børnevenlig træmaling
Fra : H. Olesen

Dato : 18-10-06 19:13

Jeg har 'arvet' forskelligt trælegetøj til min søn, hvor jeg godt kunne
tænke mig at friske malingen op. Både en tur til det almindelige træ-farvede
men også kulørte farver.

Min søn er stadig i den alder, hvor alt skal proppes i munden, så jeg søger
den mest ufarlige og børnevenlige maling jeg kan finde. Er her nogen der kan
give mig nogen bud på, hvilken maling jeg skal købe?

--
Mange havehilsener
Helle

Fra : Max

Dato : 18-10-06 20:26

Hej Helle

> Min søn er stadig i den alder, hvor alt skal proppes i munden, så jeg
> søger den mest ufarlige og børnevenlige maling jeg kan finde. Er her
> nogen der kan give mig nogen bud på, hvilken maling jeg skal købe?

Mon ikke den type man køber i Panduro Hobby, Pebo lak hedder
det vidst, er noget af det mest ugiftige man kan finde. Forøvrigt
tror jeg at når først malinger er ordentlig tørre, ja så er de nok
ugiftige alle sammen.

Ps: tilykke med barnet :)

Mvh Max

Fra : Keysersoce

Dato : 19-10-06 06:35

Først lige, malig er ikke ugiftig bare fordi den er tør den fejl må
du ikke begå. Opløsnings midlet er væk eller næsten væk men
pigmentet består og det er i mange tilfælde også giftigt.

For mig lyder det også som at det mere er for din skyld end dit barns
at du vil opfriske farverne. Hvis du vil opfriske træfarverne er det
ikke for barnets skyld.

Hold dine børn fra alt nyt maling. Hvis de leger med det som det er
så er der da ingen grund til at gøre det og jeg skulle nok mene at
tiden kunne du bruge til noget andet.

Skal du endelig til det så køb økologiske malinger og
vandopløselige. Men selv her skal du være meget opmærksom på hvilke
pigmenter der er i. Så længe børnene smager på tingene.

Engel