Grim væg igen
Fra : Margit

Dato : 17-10-06 10:37

Er det rigtigt, at ingen vèd, hvad vi skal gøre ved vores
garagevæg (udvendig) efter, at vi har fjernet vores espaliere
blommetræ. Den er fyldt med mos, tror jeg, i fugerne, som
ellers skal være gule.

Hilsen Margit

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 17-10-06 10:50

Margit wrote:
> [...]
> garagevæg (udvendig) efter, at vi har fjernet vores espaliere
> blommetræ. Den er fyldt med mos, tror jeg, i fugerne, som

Jeg har da et bud :)
Gennemvæd den med en rodalonopløsning. Lad det virke et par dage og børst så
væggen med en stiv kost. Gentag evt. behandlingen.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Jan Raarup

Dato : 17-10-06 15:52

Margit <has@has.dk> skrev:
> [...]
>garagevæg (udvendig) efter, at vi har fjernet vores espaliere
>blommetræ. Den er fyldt med mos, tror jeg, i fugerne, som

Hej

Hvis væggen skal se ud som den gang den blev muret op,
er du nødt til at bruge en fuge kradser (på plantsliber) og
derefter rense stenene grundigt af med grundrens. derefter fuger
du igen med den samme blanding af fugemørtel som fra starten.
Du kan evt kontakte en murer som fuger det efter du har lavet
forarbejdet.
Evt kan væggen filtses med en farvet puds i stedet, men så
bliver væggen jo ikke som før.
God fornøjelse
Hilsen Jan

"The worst day fishin` is better than
the best day workin´"
http://www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : nomail

Dato : 17-10-06 18:12

Hvorfor ikke bare kombinere noget mur-rens med en højtryksrenser.
Det gjorde jeg med godt resultat.

henrik

Fra : Margit

Dato : 18-10-06 20:04

Tak for svarene. Der er lidt at tænke over - og arbejde med.

Hilsen Margit