fugemasse til vinduer
Fra : Peter Kirk

Dato : 17-10-06 09:57

Hej

jeg skal montere nogle vinduer, og skal isolere rundt om dem. Jeg har nogle
ruller rockwool, og jeg har nogle runde skumgummi "pølser" der skal presses
ind omkring vinduerne. Men hvad for en slags fugemasse skal jeg bruge? Jeg
har hørt betegnelsen "elastisk fugemasse" - kan jeg så bare finde en
"elastisk fugemasse" i Silvan eller Bauhaus?

mvh,
Peter

Fra : Anders

Dato : 17-10-06 11:04

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> bruge? Jeg har hørt betegnelsen "elastisk fugemasse" - kan jeg så bare
> finde en "elastisk fugemasse" i Silvan eller Bauhaus?

Hvis du ikke har prøvet at fuge før vil jeg anbefale dig at ringe til en
tømrer/fugemand.

Det er hammersvært at få det pænt.

Mvh
Anders

Fra : Jan Raarup

Dato : 17-10-06 15:51

Peter Kirk <xdzgor@hotmail.com> skrev:
> [...]
>har hørt betegnelsen "elastisk
>fugemasse" - kan jeg så bare finde en
>"elastisk fugemasse" i Silvan eller Bauhaus?

Hej

Generelt er det det bedste at lave en mørtelfuge onkring vinduer
Hilsen Jan

"The worst day fishin` is better than
the best day workin´"
http://www.janogmarensside.bcbnet.dk/gronland.htm

Fra : Ulrich

Dato : 18-10-06 05:11

"Jan Raarup (slet JD05H)" <janmaren@JD05Hhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Generelt er det det bedste at lave en mørtelfuge onkring vinduer
> Hilsen Jan

På et træhus?
Ellers enig

--
Hygge Ulrich

Fra : Anders

Dato : 18-10-06 10:48

"Jan Raarup (slet JD05H)" <janmaren@JD05Hhotmail.com> wrote in message

> Hej
>
> Generelt er det det bedste at lave en mørtelfuge onkring vinduer
> [...]

Hvorfor ser man så "kun" gummifuger ?

Mvh
Anders

Fra : Jørgen E.

Dato : 19-10-06 22:38

"Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev i en meddelelse news:4535f849$0$3546$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Jan Raarup (slet JD05H)" <janmaren@JD05Hhotmail.com> wrote in message

> Hvorfor ser man så "kun" gummifuger ?

Fordi det er lettere, hurtigere, billigere, problemfrit og ikke mindst en ganske fortrinlig løsning.

Køb en byggesilicone af god kvalitet og anerkendt fabrikat. Husk at prime hvis det er på træ
samt udføre korrekt bagstop.

Fra : Old Meower

Dato : 20-10-06 13:23

Jan Raarup (slet JD05H) skrev:

> Generelt er det det bedste at lave en mørtelfuge onkring vinduer
> Hilsen Jan

Hej Jan.

Vi har mørtelfuger omkring alle vinduer i vores hus.

Problemet er bare at de falder ud (velsagtens fordi murværk og træværk
ikke arbejder ens).

Pyt... Vi får nye vinduer i om et par uger, og så bliver de jo skiftet.

Skal man i øvrigt skumme (PU skum) eller stoppe (stenuld el. lign).
omkring vinduerne?

/Joakim