Køkkenarkitekt e.lign.
Fra : t@vicki-thomas.dk

Dato : 16-10-06 08:54

Hej alle I sagkyndige boligejere,

Vi er i gang med at totalrenovere vores Villa fra 1973.
Vi er allerede et godt stykke af vejen med planlægningen, men mangler
der "vigtigste" og dyreste rum, køkkenet.
Vores arkitekt har tegnet lidt på det, men det er alt for kedeligt.
Så har vi prøvet alverdens køkken-firmaer, men de gør det
overhovedet ikke bedre. De virker som om de har mere travlt med at vise
os hvor meget det koster end at lave et spændende køkken. Desuden
virker det ikke som om der ligger den helt store uddannelse bag deres
kompetancer!

Så vi søger råd fra jer, om jeres oplevelser med en køkkenarkitekt
e.lign. I har brugt og som I har været imponeret over/tilfredse med.

Vi bor i øvrigt i Fredericia

Med venlig hilsen
Thomas og Vicki Thomsen

Fra : Max

Dato : 16-10-06 09:07

Hej

> Vi er allerede et godt stykke af vejen med planlægningen, men mangler
> der "vigtigste" og dyreste rum, køkkenet.

Hvad med at ringe og snakke lidt med en indendørsarkitekt, et
problem med et køkken er jo at det først og fremmest er en
arbejdsplads, så måske skal man finde en produktionstekniker
og spørge til råds også.

Mvh Max

Fra : t@vicki-thomas.dk

Dato : 16-10-06 09:38

Hej igen,

Vi ved godt det er en indretningsarkitekt vi skal ha' fat i, men det
kunne jo være at nogen af jer havde nogle gode erfaringer med en
bestemt.

Thomas

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-10-06 00:24

t@vicki-thomas.dk wrote:

> Vi ved godt det er en indretningsarkitekt vi skal ha' fat i,

Er det nu også det? Efter min mening skal man bede en husmor om at designe
køkkenet. Kun en, der er vant til at arbejde i et køkken, vedhvordan det bør
være indrettet.

Hos Ikea kan du finde et lille program, som du kan bruge til selv at designe
dit køkken præcis som du vil have det:

http://www.ikea.com/ms/da_DK/complete_kitchen_guide/planner_tool/download/index.html

Hvis du så beslutter at købe køkken hos Ikea, kan programmet også udarbejde
stykliste og beregne pris.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 17-10-06 08:49

Erik Ginnerskov wrote:

> Er det nu også det? Efter min mening skal man bede en husmor om at
> designe køkkenet. Kun en, der er vant til at arbejde i et køkken,
> vedhvordan det bør være indrettet.

Tjaeh, både min kone og jeg er meget køkkenvante. Alligevel reddede en
(yderst kompetent) køkkenkonsulent hos Svanekøkken i Lyngby os fra en mindre
fadæse.

Ebbe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-10-06 09:46

Ebbe Kristensen wrote:

> Tjaeh, både min kone og jeg er meget køkkenvante. Alligevel reddede en
> (yderst kompetent) køkkenkonsulent hos Svanekøkken i Lyngby os fra en mindre
> fadæse.

Fortæl om det så andre ikke begår samme fejl ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 17-10-06 10:23

Christian B. Andresen wrote:

> Fortæl om det så andre ikke begår samme fejl ?

Okay, da

Vi havde tænkt at vi ville placere køkkenvasken i et hjørne for på den måde
at maksimere bordpladsen (en decideret mangelvare i vores gamle køkken).
Køkkenkonsulenten gjorde os opmærksomme på at det så vil være meget svært
for person nummer to at komme til vasken når person nummer et er i gang med
at bruge den. Og ved nærmere eftertanke kunne vi jo godt se at den situation
opstår jævnligt.

Ebbe

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-10-06 17:27

> [...]
> er i gang med at bruge den. Og ved nærmere eftertanke kunne vi jo godt se

Vi fik en tegning fra et køkkenfirma med netop den løsning, og jeg havde
samme indvending + at der er en masse spildplads under skabet.
Vi lavede selv tegningen efter 4 forskellige køkkenfirmaer have placeret
køleskab-ovn-bordplade fra en ende af - hvad tænker de på? At man skal gå
uden om ovnen/komfuret når der skal smøres mad?
Der findes en arbejdstrekant, som lægges på køkkenet, når man har designet
det. Når den er ok, så virker køkkenet i praksis.

Mvh Maria

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 18-10-06 10:25

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> Der findes en arbejdstrekant, som lægges på køkkenet, når man har
> designet det. Når den er ok, så virker køkkenet i praksis.

Der er forskel på køkkenkonsulenter og -firmaer. Vi var åbenbart heldige at
vi fik fat i en, der ved hvad hun har med at gøre. Firmaet er Svanekøkken i
Lyngby (2800). Navnet på konsulenten gives gerne til interesserede hvis man
lige sender mig en mail.

Ebbe

Fra : Milla

Dato : 17-10-06 20:16

t@vicki-thomas.dk skrev:

> Så vi søger råd fra jer, om jeres oplevelser med en køkkenarkitekt
> e.lign. I har brugt og som I har været imponeret over/tilfredse med.

Vi har et køkken fra Alno. Det bliver forhandlet af Multiform i Horsens.
Vi var også mange steder, og fik de "sjoveste" tegninger andre steder,
men hos Multiform fik vi virkelig valuta for pengene. Vi fik en meget
god betjening, han spurgte ind til mange ting, kom ud og målte op, og
fik og væk fra nogle popsmarte idéer. Og vi er lykkelige for vores køkken.

Oven i det synes jeg at ALNO laver nogle rigtig lækre køkkener!

Multiform Køkkenstudio

Ove jensens Allé 11 A, 8700 Horsens

Tlf. 75 62 00 80

MVH Milla

Fra : M. Andersen

Dato : 18-10-06 06:22

Jeg har rigtig gode erfaringer med Hanne og Peter Lind-Bonderup.
De bor godt nok i Nordjylland, men er netop kendt for deres spændende og
anderledes måder at gøre tingene på. Han er arkitekt og hun er
indretningsarkitekt og de har en masse både store og små projekter bag sig.
De har været på en stor tegnestue i Kbh begge to, men er nu startet for dem
selv, derfor er deres hjemmeside ikke færdig endnu, men deres e-mail er
info@lind-bonderup(fjern dette).dk

Held og lykke med jeres køkken, jeg kan godt forstå at i er ude efter noget
lidt mere spændende end køkkenfirmaerne kan levere

Mette