Regnvandsfaskine
Fra : TB

Dato : 15-10-06 08:31

Hej

Vi mangler en tagbrønd og skal have en løsning på hvordan vi kommer af med
alt regnvandet fra tag på hus og carport. Jeg har haft en mand ude og kikke
på det, det foreslår at diamantbore sig igennem den eksisterende store
brønd, og koble sig på det eksisterende kloaksystem. Han siger at jorden (på
Amager i København) er så lerholdig at man ikke kan benytte en faskine, da
vandet ikke kan sive ud. Er der noget i det, eller er det en salgstale fra
min diamantborer? Løsningen med at selv installere regnvandskassetter vil
helt klart blive den billigste løsning.
Mvh Thomas

Fra : Leonard

Dato : 15-10-06 09:33

"TB" <thomas@bendiksen.net> wrote:

> [...]
>vandet ikke kan sive ud. Er der noget i det, eller er det en salgstale fra

Du skal alligevel have en tilladelse fra kommunen til at anlægge
faskinen, så det er bare at spørge der. Du får jo nok ikke
tilladelsen, hvis det ikke virker.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : TB

Dato : 16-10-06 06:20

Et godt argument. Jeg vidste faktisk ikke man skulle have godkending fra
kommunen til den slags.

Mvh Thomas

Fra : Erik Andersen

Dato : 17-10-06 08:20

"TB" <thomas@bendiksen.net> skrev i en meddelelse
> Et godt argument. Jeg vidste faktisk ikke man skulle have godkending fra
> kommunen til den slags.
>
> Mvh Thomas
>
> "Leonard" <usenet@leonard.dk.invalid> skrev i en meddelelse

Du skal ikke have godkendelse fra kommunen til at etablere regnvandsfaskine,
så længe du holder vandet inde på din egen grund. Hvis du leder vandet til
en offentlig regnvandsledning, skal det godkendes og laves af en aut.
kloakmester..
Du skal placere faskinen min. 5 meter fra beboelse eller bygnminger med
kælder og min. 2 meter fra andre bygninger og min. 2 meter fra skel.

Medv venlig hilsen
Erik

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-10-06 17:15

> [...]
> salgstale fra min diamantborer? Løsningen med at selv installere
> regnvandskassetter vil helt klart blive den billigste løsning.

Det er noget vrøvl!. Vi har tykt lerlag og det går fint, men du skal
naturligvis sikre dig at faskinen har så stort vandret areal som muligt, og
så ikke så meget højde - så slipper du også for at grave så dybt.

Mvh Maria

Fra : TB

Dato : 16-10-06 06:18

Jeg forestiller mig at placere den ude på vores græsplæne, er det noget
problem i det? Og er der en minimum afstand fra huset for placering af
faskinen? På alle de monterings billeder jeg kan finde på nettet, er den
placeret omkring 5 m fra nedløbsrøret.

Mvh Thomas

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-10-06 00:44

TB wrote:
> [...]
> placering af faskinen? På alle de monterings billeder jeg kan finde
> på nettet, er den placeret omkring 5 m fra nedløbsrøret.

Du kan fint placere faskinen 100 km. fra nedløbet (hvis din grund er stor
nok til det), hvis du bare har fald nok på ledningen fra nedløbet til
faskinen. Der skal være omkring 1% fald, dvs. en centimeter pr. meter.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk