dimensionering elvarme
Fra : Svend Aage Holmstrøm

Dato : 14-10-06 16:00

Hej.

Er der nogen der ved hvordan man dimensioner elvarme, eller ved hvor der
findes et skema hvor man kan taste antal m2 ind og få at vide hvor mange
watt elradiatoren skal være.

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-06 17:52

> Hej.
>
> Er der nogen der ved hvordan man dimensioner elvarme, eller ved hvor der
> findes et skema hvor man kan taste antal m2 ind og få at vide hvor mange
> watt elradiatoren skal være.

Hej med dig,

Jeg mener at kan huske at det ligger på 70-130 W pr m2 alt efter hvor godt
huset er isoleret.

MVH

Bo

Fra : Lars Hansen

Dato : 15-10-06 15:49

"Svend Aage Holmstrøm" <svaho@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Er der nogen der ved hvordan man dimensioner elvarme, eller ved hvor der
> findes et skema hvor man kan taste antal m2 ind og få at vide hvor mange
> watt elradiatoren skal være.

Hej Svend Aage

Jeg bor i 240 m2 med elvarme og har lige skiftet en del af radiatorene.
Jeg har regnet med ca. 75 watt pr m2 og fundet ud af at det er mere end
rigeligt til et topisoleret hus.
Jeg er glad for at jeg valgte at have lidt større radiatore end den forrige
ejer af huset. Jeg føler efter skift af radiatore at varmen er blevet mere
behagelig.

Mvh
Lars Hansen