Inspiration til lamper søges
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-10-06 12:35

Hej allesammen.

Da vi på vores landejendom har en relativ stor spisestue har vi valgt
at købe et stort kvalitets langbord.
Dette har følgende mål:
Mindste mål sammenslået: 200 x 100 cm
Største mål med 3 plader i: 352 x 100 cm

Vi vil gerne have noget ordentligt lys så man kan hvad man spiser lige
meget om man sidder midtfor eller ved en af bordenderne.
Det skal heller ikke være blændende for dem som sidder ud for
lampen/erne.
Lysstofrør er bandlyst !!

Vi har overvejet et par løsninger og søger her lidt inspiration fra
enten nogen som selv har prøvet problematikken eller som kender til
gode løsninger.

De 2 løsninger som vi indtil videre er mest lune på er:

1) en lysekrone med mange spots, en ala. Herstals String Sac 14 Krone:
<http://www.herstal.dk/FileExplorer/Fetchfile.aspx?ID=505&MaxWidth=1000&MaxHeight=620>

Vi er dog lidt i tvivl om om den vil give nok lys i enderne.

2) 2 hængependler ala. Herstals Maxi Dove Pendel:
<http://www.herstal.dk/FileExplorer/Fetchfile.aspx?ID=187&MaxWidth=1000&MaxHeight=620>
Monteret på en gardinskinneagtig konstruktion i loftet, så de kan
trækkes en ½ m til hver side ca.

Hvad mener I andre ?

Jeg ved ikke hvor jeg skal lave follow up til, begge grupper er lige
relevante, synes jeg.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : ThomasB

Dato : 12-10-06 18:39

> Hvad mener I andre ?

Prøv at kigge her.
http://www.boliglys.dk/Koekken.22.0.html?&no_cache=1

Mvh Thomas

Fra : Kristoffer

Dato : 12-10-06 21:16

> Hvad mener I andre ?

Det er utroligt svært at finde den rette belysning som passer til
rummet, møblerne, øjnene og ikke mindst pengepungen

Personligt bryder jeg mig ikke om de fleste lamper der findes i
Silvan/Bauhaus og diverse lys-butikker. Hvis du bor i
københavnsområdet, kan du besøge Spotlight på St.Kongensgade eller
www.spotlight.dk - de har noget ok pæne lamper.

Jeg faldt over en tysk onlinebutik der sælger designerlamper til en
meget fordelagtig pris. Tjeck http://www.ambientedirect.com. Jeg købte
http://www.spotlight.dk/popup.aspx?itemid=1423001310201 til langt langt
under det, lampen koster i DK (inkl. forsendelse)

/ Kristoffer

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-10-06 07:49

ThomasB wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at kigge her.
> http://www.boliglys.dk/Koekken.22.0.html?&no_cache=1

Det er en fremragende side, mange tak.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-10-06 07:56

Kristoffer wrote:

> Det er utroligt svært at finde den rette belysning som passer til
> rummet, møblerne, øjnene og ikke mindst pengepungen

Det er det nemlig, og når vi har brugt mellem 10.000 og 15.000 kr på
bord og 6 pæne stole, så vil det være synd at ødelægge indtrykket
med en forkert lampe.

> [...]
> Silvan/Bauhaus og diverse lys-butikker. Hvis du bor i
> københavnsområdet, kan du besøge Spotlight på St.Kongensgade eller

Det er et spændende udvalg, mange tak.

> [...]
> http://www.spotlight.dk/popup.aspx?itemid=1423001310201 til langt langt
> under det, lampen koster i DK (inkl. forsendelse)

Mange tak.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-06 15:10

Jeg syntes ideen med en strømskinne lyder fint, du kan så købe ekstra lamper
som du meget hurtigt kan sætte på, når bordet skal trækkes ud til fuld
længde.

Mvh. Per

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-10-06 12:04

Per Olsen wrote:
> Jeg syntes ideen med en strømskinne lyder fint, du kan så købe ekstra lamper
> som du meget hurtigt kan sætte på, når bordet skal trækkes ud til fuld
> længde.

Det ender sandsynligvis også med 2-3 pendler og en 180 cm
strømskinne.
Vi var i en Lysmesteren hos Punkt1 i Hinnerup i går, de havde
søndagsåbent.
Og hun vise os en masse flotte lamper og kom med en masse gode råd.
Vi lånte en lampe med hjem, og den virker rigtig.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk