telefon kabel
Fra : TL1000R

Dato : 12-10-06 14:50

jeg skal til at grave ud så jeg kan få lagt kabeltv ind i mit hus og skal
selv grave fra boxen og ind til mit hus

men nu er det sådan at telefon kablet løber en sted der hvor jeg skal grave
(tror jeg). kan man finde ud af
det et sted her på nettet eller skal man ringe til tdc og få det
oplyst......de er jo ikke de hurtigste.

nogen der ved noget ??

--
Best regards
Thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-10-06 15:03

"TL1000R" <TL1000R4ever@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grave
> (tror jeg). kan man finde ud af
> det et sted her på nettet eller skal man ringe til tdc og få det

TDC har (oftest) ikke registrering af hvordan ledningen er ført på din
private grund.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Jens G

Dato : 11-10-06 15:04

On Thu, 12 Oct 2006 15:50:08 +0200, "TL1000R"
<TL1000R4ever@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>(tror jeg). kan man finde ud af
>det et sted her på nettet eller skal man ringe til tdc og få det

Da jeg for mange år siden skulle grave hvor jeg mente der lå
telefonledninger ringede jeg til det daværende KTAS og fik tegninger
tilsendt.
Mon ikke TDC kan gøre det samme?

--
Jens G

Fra : Old Meower

Dato : 11-10-06 15:09

TL1000R skrev:

> [...]
> (tror jeg). kan man finde ud af
> det et sted her på nettet eller skal man ringe til tdc og få det

Hejsa.

Det bedste/hurtigste er nok at ringe til TDC, eller bruge deres
web-bestillingsdims:

http://kundeservice.tdc.dk/grave/

Jeg ved ikke hvor hurtige de er, desværre, men selv en uges ventetid
slår en regning for rep. af telefonkabel.

/Joakim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-10-06 15:48

"Old Meower" <meow@nntp.dk> skrev i en meddelelse
> http://kundeservice.tdc.dk/grave/

Som de skriver:
Bemærk: at stikkabler til private parceller normalt kun vil være vist til
umiddelbart efter skel.

Fra : Holst

Dato : 11-10-06 16:41

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Som de skriver:
> Bemærk: at stikkabler til private parceller normalt kun vil være vist til
> umiddelbart efter skel.

Men det vil vel også give en meget god idé om kablets placering, hvis
man kan se, hvor det starter ved skel, og hvor det går ind i huset.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-10-06 19:49

"Holst" <newsjul06@shelter.dk> skrev i en meddelelse
> Men det vil vel også give en meget god idé om kablets placering, hvis man
> kan se, hvor det starter ved skel, og hvor det går ind i huset.

Jo, i nogen situationer vil det være en god information, men ofte kan man
selv regne det ud ved at finde nærmeste fordeler.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-10-06 16:20

"TL1000R" <TL1000R4ever@vip.cybercity.dk> wrote in message
> jeg skal til at grave ud så jeg kan få lagt kabeltv ind i mit hus og skal
> selv grave fra boxen og ind til mit hus

Det var dog besværligt, hvorfor skal du dog det`? Er det fordi du kan spare
lidt ved selve at gøre det?

> [...]
> grave
> (tror jeg). kan man finde ud af
> det et sted her på nettet eller skal man ringe til tdc og få det

Du graver bare... det skal ligge nede i 70cm, gør det ikke det skal det
ligge 35 nede med dækplade over, og det er ikke til at hakke igennem med en
spade... graver du det også over, er det jo bare ærgeligt så er det jo bare
at slo ledningerne sammen igen For det meste skal man passe mest på inde
ved husmuren, da det ofte er der det ikke lige ligger dybt nok. Uanset kan
man jo ikke gøre end at grave forsigtigt,, selvom der skulle være tegninger
kan man jo ikke regne med det alligevel.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-10-06 17:14

> Du graver bare... det skal ligge nede i 70cm, gør det ikke det skal det
> ligge 35 nede med dækplade over,

Telefonkabel? Niks. Det ligger her på matriklen sådan noget som 25 cm nede.

>og det er ikke til at hakke igennem med en spade

Ok jo. Hos os er det bare et blykable på under 10 mm i diameter. Det klarer
en graveske fint - taler af erfaring.

Mvh Maria

Fra : TT

Dato : 11-10-06 18:13

> [...]
>
> Ok jo. Hos os er det bare et blykable på under 10 mm i diameter. Det
> klarer en graveske fint - taler af erfaring.

Dækpladen er ikke til at hakke igennem tror jeg han mente.

-TT

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-10-06 20:21

> Dækpladen er ikke til at hakke igennem tror jeg han mente.

Der er ikke dækplade over telefonledninger, kun et bånd (hvis man er
heldig).

Mvh Maria

Fra : Anders Majland

Dato : 11-10-06 19:04

> [...]
> en spade... graver du det også over, er det jo bare ærgeligt så er det jo

Hvis man vil have det til at blive med at virke er det nok en god ide at få
det samlet ordenligt ... Specielt hvis man har planer om at det skal være
"godt nok" til adsl også ...

Men har man spurgt tdc om hvor kablerne ligger og det viser sig at de ligget
et andet sted er det uden udgift for en selv når TDC så kommer og rep'er ...

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 12-10-06 13:43

det skal ligge nede i 70cm, gør det ikke det skal det
> ligge 35 nede med dækplade over,

Jeg har lige støbt Havemur og der fandt jeg ikke mindre end 3 TDC kabler, 1
stk
5 cm under flisen (stort forsyningskabel) og 2 stk i 20 cm dybde..

alle afmærket med gule mursten.

så nej tro ikke at gravedybden er overholdt

Thomas

Fra : TL1000R

Dato : 11-10-06 19:47

takker for det hurtige svar ............og alt andet........

her http://kundeservice.tdc.dk/grave/ fandt jeg alt hvad jeg skulle bruge.

og tro det eller lad være.............men fik email med pdf tegning over
kabler 10 min. efter

Fra : Max

Dato : 12-10-06 07:00

Hej Thomas

> og tro det eller lad være.............men fik email med pdf tegning
> over kabler 10 min. efter

En almindelig service fra TDC, nu må man så håbe at dit
kablel kan læse tegningen så det har lagt sig det rigtige
sted, det havde mit ikke :)

Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-10-06 14:07

TL1000R wrote:
> [...]
>
> og tro det eller lad være.............men fik email med pdf tegning over

Jeg prøvede det også, jeg kunne ikke logge hurtigt nok ind på min
webmail til at se om den var kommet, før den var der.
Imponerende

--
Christian
http://www.yee-haw.dk