Naboens hund gør hele tiden
Fra : TT

Dato : 10-10-06 10:00

Den står op af hækken og gør når jeg går rundt i haven, må jeg sprøjte den
med peberspray i hovedet, eller slå den med et brædt??

-TT

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-10-06 10:18

TT fjern wrote:
> Den står op af hækken og gør når jeg går rundt i haven, må jeg sprøjte den
> med peberspray i hovedet, eller slå den med et brædt??

Selvfølgelig må du da det......................not.

Prøv spayens selv, evt. efter du har banket dig i panden med brædtet.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Max

Dato : 10-10-06 10:19

Hej TT

> Den står op af hækken og gør når jeg går rundt i haven, må jeg
> sprøjte den med peberspray i hovedet, eller slå den med et brædt??

Jeg tror det virker bedre hvis du pander naboen en :)

Mvh Max

Fra : rasmus carlsen

Dato : 10-10-06 10:29

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse
> Den står op af hækken og gør når jeg går rundt i haven, må jeg sprøjte den
> med peberspray i hovedet, eller slå den med et brædt??

- næ, men du må nok gå til naboen (alternativ lav et par hakkebøffer med
rigeligt rphypnol el. lign.og smid det ind til den)

ras

Fra : TT

Dato : 10-10-06 10:55

"rasmus carlsen" <rasmus_punktum_carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse
>
> - næ, men du må nok gå til naboen (alternativ lav et par hakkebøffer med
> rigeligt rphypnol el. lign.og smid det ind til den)
>
> ras

Takker det prøver jeg - tror du min morfars gigtpiller virker ??

-TT

Fra : Lene Sørensen

Dato : 10-10-06 10:39

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse
> Den står op af hækken og gør når jeg går rundt i haven, må jeg sprøjte den
> med peberspray i hovedet, eller slå den med et brædt??
>
> -TT

Prøv at snakke med naboen, og prøv at blive gode venner med hunden, spørg
naboen om det er ok, at du kaster nogle godbidder over hækken, når du går
rundt i haven og hunden gør af dig.

Lene

Fra : MGJ

Dato : 10-10-06 15:21

Ja skide smart, hunden gør og og naboen fortæller at det var lige det den
skulle ved at give den en belønning....

Fra : TT

Dato : 10-10-06 15:25

"MGJ" <REMOVEdrageflyver@msn.dkREMOVE> skrev i en meddelelse
> Ja skide smart, hunden gør og og naboen fortæller at det var lige det den
> skulle ved at give den en belønning....

Nemlig, så er det bedre at pande den en med et brædt, så fatter den nok det
er forkert.

NB! Er stødhalsbånd ulovlige i Danmark?

-TT

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 10-10-06 10:40

TT wrote:
> Den står op af hækken og gør når jeg går rundt i haven, må jeg
> sprøjte den med peberspray i hovedet, eller slå den med et brædt??
>
> -TT

Fat fire kolde bajere og begiv dig ind til naboen en dag hvor vejret er
godt.
Mens du og naboen deler bajerne, kæler du med hunden og snakker med naboen.
Gentages efter behov.
Hunden gør kun af 'fremmede' mennesker. Når i 'kender' hinanden, holder
larmen op :)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : TT

Dato : 10-10-06 10:57

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Carsten (3600)
> HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en

Jeg kan ikke lide hunde - tror bare jeg drikker øllene og kaster flaskerne i
hovedet på den... så holder den vel op.

-TT

Fra : Holst

Dato : 10-10-06 11:56

TT wrote:

> Jeg kan ikke lide hunde - tror bare jeg drikker øllene og kaster flaskerne i
> hovedet på den... så holder den vel op.

Kun hvis du rammer. Og jo flere øl, du drikker, desto dårligere rammer du!

Fra : TT

Dato : 10-10-06 11:57

"Holst" <newsjul06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Kun hvis du rammer. Og jo flere øl, du drikker, desto dårligere rammer du!

Relativt, jeg kaster dårligt før jeg drikker, fra 2 - 5 øl rammer jeg godt
og så går det ned af bakke...

-TT

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-10-06 20:10

> Mens du og naboen deler bajerne, kæler du med hunden og snakker med
> naboen. Gentages efter behov.
> Hunden gør kun af 'fremmede' mennesker. Når i 'kender' hinanden, holder
> larmen op :)

Niks. Vores nabo har en beagle og den gør for et godt ord. Nu er naboen søde
mennesker, så vi overlever nok - vi larmer sikkert også ind i mellem.

Mvh Maria

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 10-10-06 10:44

Hej

TT wrote:
> Den står op af hækken og gør når jeg går rundt i haven, må jeg sprøjte den
> med peberspray i hovedet, eller slå den med et brædt??

Hvad siger/gør naboen?

Fra : Bo Armand

Dato : 10-10-06 12:44

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad siger/gør naboen?

Det er ikke naboen der gør. Det er hunden

Hilsen Bo Armand

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 10-10-06 13:58

Hej

Bo Armand wrote:
> Det er ikke naboen der gør. Det er hunden

Ikke gør, men gør

Fra : TT

Dato : 10-10-06 14:32

> Hej

> Ikke gør, men gør
>
> --
> Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
> Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Men snart piver den istedet, så er det nemmere ....

-TT

Fra : Armand

Dato : 10-10-06 23:09

Bo Armand skrev:
> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke naboen der gør. Det er hunden

Her i huset er vi efter hunden når den "regerer" i haven og ofte har jeg
tænkt på hvad der larmer mest: Dværggravhunden, eller os der står i
terrassedøren og råber :-/

--
Armand.

Fra : Jason Who

Dato : 10-10-06 12:40

> Hvad siger/gør naboen?

Naboen gør jo ikke - hunden gør.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 10-10-06 14:46

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse
> Den står op af hækken og gør når jeg går rundt i haven, må jeg sprøjte den
Hvis den gør hele tiden må den da have dårlig mave. Hvad er problemet for
dig? Bliver hækken overgødet?

Steen.

Fra : martin

Dato : 10-10-06 14:57

>Ikke gør, men gør

hedder det ikke ..... ikke gøer men gør ?

Martin

Fra : Martin Bak

Dato : 10-10-06 15:09

"martin" <alf@bengt.jensen> skrev i en meddelelse

> hedder det ikke ..... ikke gøer men gør ?

Nej.

Martin

Fra : TT

Dato : 10-10-06 15:19

"martin" <alf@bengt.jensen> skrev i en meddelelse

> hedder det ikke ..... ikke gøer men gør ?
>
> Martin

Vov vov = Gør ikke gøer.... Men ligemeget det er bedre hvis den piver...

-TT

Fra : Martin Bak

Dato : 10-10-06 15:09

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse

> "TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis den gør hele tiden må den da have dårlig mave. Hvad er problemet for
> dig? Bliver hækken overgødet?

Den bliver overgøet.

Martin

Fra : Martin Bak

Dato : 10-10-06 15:14

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse
> Den står op af hækken og gør når jeg går rundt i haven, må jeg sprøjte den
> med peberspray i hovedet, eller slå den med et brædt??

Som andre har foreslået, -så bliv venner med naboen/gødyret.
Kan du ikke det fordi du har et problem med hunde, så køb ørepropper eller
flyt.
Du kan ikke tillade dig at genere hunden på grund af dine personlige
aversioner. Kan du ikke tåle at din nabo har husdyr så bosæt dig et sted
hvor det enten er forbudt eller hvor der slet ikke _er_ naboer.

Martin

Fra : TT

Dato : 10-10-06 15:30

> [...]
> aversioner. Kan du ikke tåle at din nabo har husdyr så bosæt dig et sted
> hvor det enten er forbudt eller hvor der slet ikke _er_ naboer.

Jeg tror at den bedste løsning er at "tabe" en klapsammen med leverpostej i
hækken, bagefter sørge for at lægge rottegift ud mod de rotter der måske er
i hækken. Hvis møgdyret æder det er den for dum til at leve aligevel... så
er den klaret - hunden holder kæft og jeg behøver ikke ørepropper...

Så bider den heller ikke min kat når den skider i naboens have.....

-TT

Fra : TT

Dato : 10-10-06 15:23

> [...]
> aversioner. Kan du ikke tåle at din nabo har husdyr så bosæt dig et sted
> hvor det enten er forbudt eller hvor der slet ikke _er_ naboer.

Jeg tror bare jeg vælger at advare naboen 1 gang, næste gang det gentager
sig får den en dosis rottegift - jeg kan jo ikke gøre for hvis møgdyret æder
det, jeg lægger det i hækken for at undgå de rotter jeg tror der er der,
hvis det ligger ved siden af en klapsammen med med leverpostej så er det jo
trist....

Så er der fred og ro igen - og jeg behøver hverken at flytte eller købe
ørepropper... Smart.

-TT

Fra : Jason Who

Dato : 10-10-06 16:53

> [...]
> der, hvis det ligger ved siden af en klapsammen med med leverpostej så er

Du kører da godt nok i ring med din rottegift.
Din logik er at hvis en hund færdes på naboens grund og den gør, så er det
rimeligt at tiltrække den og lokke gift i den.
Hvis jeg var naboen og du prøvede den fidus på min hund, så kan du være
sikker på at du ville tiltrække _mig_ og jeg ville have en læs øretæver med
til dig ved samme lejlighed.

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-10-06 17:09

Jason Who <spaml@mail.no> wrote:

> [...]
> være sikker på at du ville tiltrække _mig_ og jeg ville have en læs
> øretæver med til dig ved samme lejlighed.

Al den megen snak om rottegift bliver nok ikke aktuel. Der sælges for
det første ikke rottegift til privatpersoner mere, og for det andet må
man ikke selv gøre anstalter til rottebekæmpelse (oven i købet rotter
som er imaginære), det er forbudt. Man ringer til kommunen. Så
simpelt er det.

En anden ting er, at hvis man er så konfliktsky, at man ikke tør tage
en snak med naboen, som måske er en flink fyr, så hjælper det næppe at
jamre sig her i gruppen medmindre man ikke er bange for at blive helt
til grin, hvilket TT allerede nu burde have opdaget at han er.

--
Mvh Tove

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 10-10-06 17:39

Tove Krieger wrote:
> jamre sig her i gruppen medmindre man ikke er bange for at blive helt
> til grin, hvilket TT allerede nu burde have opdaget at han er.

Jeg har en meget stærk følelse af, at TT sidder og griner fra øre til øre.
For di vi er bidt på krogen.
Nogle mennesker synes det der er hylende morsomt at lægge horrible indlæg ud
på nettet. Når folk er bidt på, føder dedebatten med flere horrible indlæg.
De har endda et navn trolls.
En underlig form for humer.
Hvos provokationen ikke lykkes dør trådrn hurtigt ud :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-10-06 17:49

Carsten Finn Rasmussen <cfr@c.invalid> wrote:

> [...]
> flere horrible indlæg. De har endda et navn trolls.
> En underlig form for humer.
> Hvos provokationen ikke lykkes dør trådrn hurtigt ud :)

Det har du da fuldkommen ret i Carsten. Vi ser det jo gang på gang,
desværre. Jeg har et par trolls i filteret fordi de ikke var til at
holde ud at "høre" på. Jeg må nok lære at bide min harme i mig, selvom
det er pokkers svært når det drejer sig om at mishandle dyr.

--
Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 10-10-06 18:30

For nogen tid siden, gik der en historie om "Bonsai Kittens" den kørte også
totalt af sporet. Jeg vil ikke gentage den her, men de som har interesse kan
prøve at søge efter emnet i Google.

Hilsen
Peter

Fra : TT

Dato : 10-10-06 19:15

> [...]
>
> --
> Carsten (3600)
> HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en

Tak Carsten,

Syntes at det var interessant at se om holdningen fra
katte -haderne/elskerne i tidligere tråd gik igen når det nu drejede sig om
hunde.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 11-10-06 09:48

TT wrote:

> Tak Carsten,

Alt forladt ;)

Fra : TT

Dato : 10-10-06 19:17

> [...]
> sig her i gruppen medmindre man ikke er bange for at blive helt til grin,
> hvilket TT allerede nu burde have opdaget at han er.

Til grin, tjaaa det er muligt, jeg morede mig da kosteligt.

------
-TT
Hundeopdrætter

Fra : TT

Dato : 10-10-06 19:15

"Jason Who" <spaml@mail.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis jeg var naboen og du prøvede den fidus på min hund, så kan du være
> sikker på at du ville tiltrække _mig_ og jeg ville have en læs øretæver

Det er ulovligt .... og farligt, det kan jo gøre ondt.

-TT

Fra : Jason Who

Dato : 10-10-06 19:38

> Det er ulovligt .... og farligt, det kan jo gøre ondt.

Nej. Jeg er helt sikker på at det er lovligt. Ja, slog det lige op. Det er
faktisk lovligt i min bog.
Det er nu lige meget. Vi er ikke naboer, jeg har ikke hund og du kan ikke
kaste langt nok med din leverpostejmad til at ramme min hæk.

Fra : TT

Dato : 10-10-06 20:55

> [...]
> Det er nu lige meget. Vi er ikke naboer, jeg har ikke hund og du kan ikke
> kaste langt nok med din leverpostejmad til at ramme min hæk.

Er du sikker

-------
I stalden hos Palle

Fra : Jason Who

Dato : 10-10-06 21:09

> Er du sikker
> I stalden hos Palle

Heh. Bokser? Ja, dem har jeg prøvet før. Synd at glemme resten af kroppens
muligheder for enøjet at fokusere på næverne. Nå, det er vist ved at være
udenfor både trådens og gruppens emne.

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 10-10-06 21:00

TT wrote:

> [...]
> hvis det ligger ved siden af en klapsammen med med leverpostej så er det jo

Jo, det kan du godt gøre for, for du har jo lige skrevet, det er derfor,
du vil placere giften i hækken. Dermed ifalder du strafansvar, såfremt
hunden kommer til skade eller dør og din nabo finder ud af, du har gjort
det (f.eks. ved at læse her i gruppen).

På den anden side kan din nabo meget vel overtræde forskellige
bestemmelser, herunder politivedtægten, hvis hans hund glammer konstant.
Prøv at ringe til den lokale politimester.

Og hold så op med alt det selvtægts-p.. den slags er da ærligt talt kun
for slet begavede fæhoveder.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang, stud.jur.

Fra : Gamle

Dato : 10-10-06 18:31

klip

> [...]
> aversioner. Kan du ikke tåle at din nabo har husdyr så bosæt dig et sted
> hvor det enten er forbudt eller hvor der slet ikke _er_ naboer.

Hundelovens §4 lyder:
§ 4. Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende gøen
eller tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver dette
besidderen pålæg om at holde hunden indelukket eller, hvis denne
foranstaltning ikke hjælper, eller hunden allerede holdes indelukket, at
lade den fjerne. Justitsministeren kan, for så vidt det drejer sig om hunde,
der af erhvervsmæssige opdrættere holdes indelukket i hundegård eller på
anden måde, dispensere fra denne bestemmelse i tilfælde, hvor der ved en
hundegårds anlæggelse og indretning er taget ethvert rimeligt hensyn til
bebyggelsesforholdene.

Jeg tror ikke det er for sjov, at der står således og at det optræder i
hundeloven. Det er et ægte problem for mange.
I siger vel heller ikke til ikke-rygerne at de bare kan flytte ud hvor der
ikke er nogen der kan genere dem. Eller gør I?

Mvh.
Torben

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 10-10-06 15:59

On Tue, 10 Oct 2006 11:00:19 +0200, "TT" <trp@(fjern)hajq.dk> wrote:

>Den står op af hækken og gør når jeg går rundt i haven, må jeg sprøjte den
>med peberspray i hovedet, eller slå den med et brædt??
>
>-TT

Hundeloven paragraf 4
hvis en hund generer naboen, påbyder politiet at den skal lukkes inde.
hvis det ikke hjælper, fjerner politiet den.
bem: der står at de gør det, ikke at de kan gøre det
mvh Ebbe

Fra : Armand

Dato : 10-10-06 23:14

Ebbe Hansen skrev:
> [...]
> hvis en hund generer naboen, påbyder politiet at den skal lukkes inde.
> hvis det ikke hjælper, fjerner politiet den.

"Generer" behøver vel ikke indbefatte larm á gøen :-/
Hvis ikke hunden larmer mere end naboens plæneklipper er der i mine øjne
ingen vægtige argumenter for at man kan føle sig generet af lamrn fra
hunden!

--
Armand.

Fra : Gamle

Dato : 10-10-06 20:52

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse
> Den står op af hækken og gør når jeg går rundt i haven, må jeg sprøjte den
> med peberspray i hovedet, eller slå den med et brædt??

Prøv lige at kigge i dk.binaer. Fik den lige nu fra Gran Canaria. Var nødt
til at zippe den. Kunne ellers ikke sende den pga. størrelse på fil.

Mvh.
Torbe

Fra : Gamle

Dato : 10-10-06 20:53

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse
>

> Prøv lige at kigge i dk.binaer. Fik den lige nu fra Gran Canaria. Var nødt
> til at zippe den. Kunne ellers ikke sende den pga. størrelse på fil.

Bvadr.

Den hedder rengøring.

Mvh.
Torben

Fra : TT

Dato : 11-10-06 06:12

> "Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Bvadr.
>
> Den hedder rengøring.
>
> Mvh.
> Torben

LOL - den ser ike glad ud.

-TT

Fra : Gamle

Dato : 11-10-06 15:34

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse

klip

> LOL - den ser ike glad ud.

Nej men til gengæld er hunden ved at dø af grin.
Men pudsigt jeg lige skulle få den fra min fætter på Gran Canaria, mens
tråden kører.

Mvh.
Torben