Passat C1 stokerfyr
Fra : Anders

Dato : 09-10-06 17:41

Jeg har købt et Passat C1, som kører på første uge, og jeg skal nu
til at rense rørerne for første gang. Er der et trick, hvordag man
renser rørerne uden at blive kvalt i røg? Er det nødvendigt, at
slukke for fyret og rage asken ud, for at undgå, at det ryger (meget)
op gennem rørerne, eller er der en anden mulighed. Jeg har læst, at
folk normalt bruger 15-25 minutter om ugen på at rense fyret, og på
den tid synes jeg ikke, at jeg kan nå at slukke for det, rage asken
ud, rense og manuelt tænde op igen bagefter, eller er det mig som
tager fejl?

Mvh
Anders

Fra : Frank Lyngaae

Dato : 09-10-06 20:27

Hejsa Anders

Jeg plejer bare at trykke stop så blæser og skubber bliver slukket.
Og så renser jeg de røgvendere. Det ryger da lidt men der går jo kun nogle
få minutter inden man kan lukke låget igen.

--
Venlig Hilsen

Frank Lyngaae

Fra : Anders Majland

Dato : 10-10-06 16:32

> Jeg plejer bare at trykke stop så blæser og skubber bliver slukket.
> Og så renser jeg de røgvendere. Det ryger da lidt men der går jo kun nogle
> få minutter inden man kan lukke låget igen.

Men derfor er en maske ikke nogen dum ide ... Jeg bruger nok højest
5min/ugen på at tage en "skefuld" aske ud og så 15min en gang om måneden til
lige at trække kosten et par gange i røgrørene - og det er der jeg bruger
maske...