Nedgravsninsgspot i belægning
Fra : Torben Brøndum

Dato : 09-10-06 14:08

Hej derude,

Jeg har netop lagt en ny terrasse i Herregårdssten i 14*21*6.

Nu har jeg købt nogle nedgravningsspots 8 stk., som jeg gerne vil have hver
spot placeret midt i en sten.

Der skal bores et gennemgående hul på 80mm samt en undersænkning på 100mm.
lampen er 110mm.

Jeg har tænkt mig at leje nogle diamantkopbor hvor jeg skal betale
henholdsvis 90 og 66 kr. pr 1/10 mm + moms. Udlejer mener jeg kan bore de 16
huller med ca. 1/10mm forbrug af begge bor. Lyder det realistisk?

Har forhørt mig på priser for at få det gjort - skulle give ialt 900 +
moms...derforvil jeg prøve selv.

Hvordan anbefaler I jeg sætter det hele op idet der jo ikke er noget
centerbor?

Når jeg har boret 110mm hullet og efterfølgende 80mm hullet hvordan får jeg
så denne undersænkning fjernet og hvordan få jeg en plan overflade i
undersænkningshullet?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Mureren

Dato : 09-10-06 15:11

> Jeg har tænkt mig at leje nogle diamantkopbor hvor jeg skal betale
> henholdsvis 90 og 66 kr. pr 1/10 mm + moms. Udlejer mener jeg kan bore de
> 16 huller med ca. 1/10mm forbrug af begge bor. Lyder det realistisk?

Måske, det afhænger helt og holdent af kvaliteten på kopborene.

> Har forhørt mig på priser for at få det gjort - skulle give ialt 900 +
> moms...derforvil jeg prøve selv.

Der havde jeg nok prioriteret anderledes

> Hvordan anbefaler I jeg sætter det hele op idet der jo ikke er noget
> centerbor?

Huh?
Hvis ikke der er et centerbor så er det nogle ret specielle kopbor, og nok
meget svært at lave uden at ødelægge overfladen af stenen.

> Når jeg har boret 110mm hullet og efterfølgende 80mm hullet hvordan får
> jeg så denne undersænkning fjernet og hvordan få jeg en plan overflade i
> undersænkningshullet?

Endelig noget "nemt"
110mm "hullet" laver du bare rigeligt dybt, gerne 1 cm mere end
planforsænkningen egentlig skal være.
Herefter borer du 80mm hullet helt igennem stenen.
Så hugger du materialet væk hvor planforsænkningen skal være, og gerne en cm
dybere end beregnet.
Når så spottet skal i, laver du noget sand/cement i blandingsforholdet 3/1,
og lægger i planforsænkningen, og så slår du lige så stille spotte ned i
rette niveau.

Mvh.
Mureren

Fra : Torben Brøndum

Dato : 09-10-06 22:35

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> wrote

[snip]

> Der havde jeg nok prioriteret anderledes

Skal jeg forstå det sådan, at du anbefaler mig at få det lavet til den pris
?

> Huh?
> Hvis ikke der er et centerbor så er det nogle ret specielle kopbor, og nok
> meget svært at lave uden at ødelægge overfladen af stenen.

Er efterfølgende mit spørgsmål her til gruppen blevet anbefalet at lave en
kasse af træ med hul, som kopboret bliver styret efter.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 09-10-06 15:43

Hej

Torben Brøndum wrote:
> [...]
> spot placeret midt i en sten.
>
> Der skal bores et gennemgående hul på 80mm samt en undersænkning på 100mm.

Herregårdssten er jo "bare" et betonprodukt. Har du overvejet at lave en
form og så støbe de 8 sten du skal bruge. Så kan du nok lave det hele
for omkring 100,- samt lave nogle ekstra til hvis de nu skulle knække
eller du vil have flere lamper senere.

Fra : Mads Madsen

Dato : 09-10-06 18:19

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> wrote in message

> Jeg har tænkt mig at leje nogle diamantkopbor hvor jeg skal betale
> henholdsvis 90 og 66 kr. pr 1/10 mm + moms. Udlejer mener jeg kan bore de
> 16 huller med ca. 1/10mm forbrug af begge bor. Lyder det realistisk?

Det er ikke fordi jeg ved noget om dit spørgsmål, men jeg skal selv bruge
nogle diamantkopbor inden længe, til at bore ud til et afløb i et betondæk.
Så jeg er bare nysgerrig efter at vide hvor du kan leje dem?

Mvh,
Mads.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 09-10-06 22:36

"Mads Madsen" <post@FJERNmadsmadsen.dk> wrote

> [...]
> betondæk.
> Så jeg er bare nysgerrig efter at vide hvor du kan leje dem?

JM Trykluft Højbjerg ved Århus.

www.jmtrykluft.dk

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Mads Madsen

Dato : 10-10-06 07:30

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk> skrev i en meddelelse
> "Mads Madsen" <post@FJERNmadsmadsen.dk> wrote
>
> JM Trykluft Højbjerg ved Århus.

Tak skal du have. Jeg bor i Herfølge ved Køge. Er der nogen der kender et
sted, lidt tættere på, hvor man kan leje tilsvarende bor?

Mvh,
Mads.

Fra : Frank Lyngaae

Dato : 10-10-06 14:48

"Mads Madsen" <post@FJERNmadsmadsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tak skal du have. Jeg bor i Herfølge ved Køge. Er der nogen der kender et
> sted, lidt tættere på, hvor man kan leje tilsvarende bor?

Hejsa

Mon ikke DNE i Hedehusene har det ??
Du kan jo prøve at ringe til dem : 46755644

--
Venlig Hilsen

Frank Lyngaae