"lås" til køkken låger
Fra : Peter Jensen

Dato : 08-10-06 12:15

Hej,

Mit barn gå i alt i køkkenet ! Kan man få en "lås" eller lign. som lågerne
ikke umiddelbar kan åbnes af et barn? Evt. link?

Fra : Rene Joergensen

Dato : 08-10-06 12:24

Peter Jensen <peter1969@removemeofir.dk> wrote:

> Mit barn gå i alt i køkkenet ! Kan man få en "lås" eller lign. som lågerne
> ikke umiddelbar kan åbnes af et barn? Evt. link?

Man kan få noget, men vi har ikke selv prøvet det.

<http://www.babysam.dk/sikkerhed.asp?t=1&ID=2883>

--
-René

Fra : TGJ

Dato : 08-10-06 13:50

"Rene Joergensen" <nospam@fzr.dk> skrev i en meddelelse

> <http://www.babysam.dk/sikkerhed.asp?t=1&ID=2883>

Virker fint.

Thomas

Fra : Brian Matzon

Dato : 08-10-06 13:56

Rene Joergensen wrote:
> Man kan få noget, men vi har ikke selv prøvet det.
>
> <http://www.babysam.dk/sikkerhed.asp?t=1&ID=2883>

Hvis de er placeret i børnehøjde - kan ikke undgåes med nogle skuffer,
vil barnet lære det relativt hurtigt. Det gjorde vores i hvert fald -
nøjagtigt de samme, og ret tidligt.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-10-06 14:47

Brian Matzon wrote:
> Hvis de er placeret i børnehøjde - kan ikke undgåes med nogle
> skuffer, vil barnet lære det relativt hurtigt. Det gjorde
> vores i hvert fald - nøjagtigt de samme, og ret tidligt.

Jeps - "Børnesikring" betyder at de voksne skal have hjælp fra
børnene for at åbne dem

Vores var også meget hurtige til at lære at åbne børnesikrede
ting - så vi opgav det og lærte dem i stedet, at de ikke
måtte......

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Max

Dato : 08-10-06 16:02

Hej Peter

> Mit barn gå i alt i køkkenet ! Kan man få en "lås" eller lign. som
> lågerne ikke umiddelbar kan åbnes af et barn? Evt. link?

Det eneste effektive er noget med nøgle som man bl.a. har
i køkkenskabet under vasken i sverige. De andre løsninger
lære et kvikt barn hurtigt at løse, så den letteste løsning
på sigt er at lære barnet at holde sig fra de steder hvor
det ikke må komme.

Mvh Max

Fra : BA

Dato : 08-10-06 22:57

Dette kommer selvfølgelig an på lågegrebet, men vi satte bukseelastik fast
indvendig i skabet, og viklede elastikken om håndtaget - en knop.

Hvis der er mange skuffer over hinanden med åbne håndtag, kan man stikke en
kæp igennem alle grebene, men ellers brug fantasien.

Hvis skuffen indeholder harmløse ting som viskestykker og gryder, så lad dog
ungen eksperimentere. Gift m.m er selvfølgeligt oppe i højskabet og knivene
på en holder højt oppe i et skab. Ellers ja - så er det
opdragelse/afledning.
--
Venlig hilsen
BA

OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min emailadresse.....

Fra : [8830]Plis

Dato : 08-10-06 23:38

"BA" <paogbaKANIN@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Venlig hilsen
> BA
>
> OBS: Ved direkte henvendelse, skal du fjerne dyret fra min

En fast "Hånd" og lidt opdragelse KAN altså også gøre det.....og jeg taler
ikke om at slå barnet på nogen måde...men blot at sige NEJ!

Vi har med vores to børn ikke haft problemer af nogen art med hverken
skuffer, skabe(i køkkenet) eller med vores reoler i stuen(bogkasser uden
nogen form for låger) hvor vi blandt andre ting, har haft vores daglige
service stående....og vi har altså ikke været hårde ved børnene på nogen
måde.
Man kan købe sig fattig i sikringer til det hele....og overbeskytte sine
ting...og i sidste ende sine børn

Peder

Fra : Intet Navn

Dato : 09-10-06 13:38

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in

> Mit barn gå i alt i køkkenet ! Kan man få en "lås" eller lign. som
> lågerne ikke umiddelbar kan åbnes af et barn? Evt. link?

Ikea har en hel serie af den slags produkter (børnesikring, væltesikring
osv.) Lur mig om ikke serien hedder "Patrull" eller noget i den stil..?!

/Claus

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 09-10-06 15:18

Lær dog ungen at holde fingrene væk

Fra : Martin

Dato : 23-10-06 15:52

"Ledøje Udlejning" <post@udlejer.dk> wrote in message
> Lær dog ungen at holde fingrene væk

Hej - ja det er også min erfaring efter med vores første hvor jeg monterede
sikringer overalt. Stort besvær at montere og så sku vi jo også selv slå
sikringen fra hver gang vi selv skulle i skabe og skuffer. Selv helt små kan
godt lære hvad nej betyder og det er der behov for også i andre
sammenhænge... Endte med at afmontere sikringerne igen...

Mvh Martin