Vaskemaskine: Defekt lås
Fra : Ukendt

Dato : 08-10-06 00:11

Låsen til min vaskemaskine er defekt, når maskinen er færdig med en vask
så kan lågen ikke åbnes. Jeg har prøvet med lidt forskellige
nødløsninger, men det hjælper ikke og det er for besværligt at fjerne
toppladen og trække i låsepalen hvergang en vask er slut.

Hvor kan jeg få en ny låseenhed? Hvor meget koster den? Kan det betale
sig at udskifte den?

Vaskemaskinen er en Hoover Performa 1300 AB.

mvh. Klaus

Fra : jj92_2

Dato : 08-10-06 07:05

HTTP://WWW.HVIDEVAREPRISER.DK

Fra : DeBoss

Dato : 08-10-06 09:09
Fra : Ukendt

Dato : 08-10-06 21:04

Tak for svarene - så har jeg lidt at arbejde videre med.

mvh. Klaus

Fra : Armand

Dato : 08-10-06 22:15

> [...]
> nødløsninger, men det hjælper ikke og det er for besværligt at fjerne
> toppladen og trække i låsepalen hvergang en vask er slut.

Inden du bruger penge på hardware burde du nok undersøge om programmet
overhovedet åbner for låsen: Mål om der tændes for strøm til den ved
program-slut (vær opmærksom på at der er en forsinkelse af en vis længde
på lågeåbningen)!
Hvis ikke at dét sker så hjælper en nykøbt lås ikke, til gengæld burde
du så kunne lave en seperat kontakt til (tvungen) styring af låsen istedet.

--
Armand.