Vaskemaskine larmer.
Fra : DeBoss

Dato : 07-10-06 20:14

Hej

Vi har en Whirlpool vaskemaskine (WAK7740), der så vidt vides ikke er så
gammel - 5 år måske (vi har boet i huset i 2)
Den brummer MEGET når vandpumpen kører (sådan en resonanslyd når den når op
i omdrejninger), så den skal skiftes, hvis sådan noget ikke kan laves.

Men der er også en andet lyd:
Der kommer en høj hylelyd når maskinen stopper op med at centrifugere..
Altså når der ikke længere trækkes med motoren.
Lyden er svær at lokalisere, trods jeg har skilt den ad, og sidder med øret
helt op ad motoren og selve tromlen..
Jeg har sprøjtet lisdt WD40 på diverse kugleleje-lignende ting, uden at det
gjorde en forskel..
Remmen og alt andet jeg kan se er tip top..

Er det så sandsynligvis motoren der trænger til en udskiftning??
Kan den repareres istedet? (EN ny har jeg fundet til 1400kr)

På forhånd tak fra kyndige personer
Mvh Dennis B

Fra : DeBoss

Dato : 07-10-06 20:31

Undskyld.. Det er en Bauknect -
Har nu fundet ud af det er et og samme firma

Fra : DeBoss

Dato : 08-10-06 09:08

Hej
Jeg har nu konkluderet at det - ud over vandpumpen - er lejerne der skal
skiftes..
De kan købes for ca 300kr..

Er det noget man selv kan skifte, eller kræver det special værktøj - som ved
lejer i en bil - udtrækker tænker jeg på??

Mvh Dennis