chekke brandslukker
Fra : Filip

Dato : 07-10-06 20:02

Jeg har en brandslukker i huset (sådan en som mange også har liggende i
bilen) men der er ikke manometer på, så hvordan eller hvor får jeg chekket
om den stadig er ok???

Filip

Fra : Jens Hansen

Dato : 08-10-06 13:05

"Filip"
> [...]
> bilen) men der er ikke manometer på, så hvordan eller hvor får jeg chekket

Hvis du ikke har den i Falck.abb. så kan det ikke betale sig.
Da en ny koster 99-299,- kr. alt efter hvor stor du vil havde den.

http://www.harald-nyborg.dk/varenr.asp?produkt=ildslukker&n=10&Where=

Så køb en ny, der har manometer på.

Venlig hilsen
Jens Hansen
(Husk at slette det med STORT ved mail svar.)

Fra : Armand

Dato : 08-10-06 15:29

Filip skrev:
> Jeg har en brandslukker i huset (sådan en som mange også har liggende i
> bilen) men der er ikke manometer på, så hvordan eller hvor får jeg chekket
> om den stadig er ok???

Jeg mener bestemt at slukkere uden manometre har en forseglet gaspatron
der først brydes i brugsøjeblikket, og derfor ikke skulle kunne tabe
trykket, hvorimod modeller méd manometre har genfyldelig beholder for
komprimeret luft/CO² der vil kunne tabe trykket qua en sive-utæthed i
påfyldnings-ventilen - Derfor manometret som sikkerhed for at der ér
gastryk i slukkeren!

Jeg kan ikke finde dokumentation for dette, hvorfor det nok lige vil
være smart at verificere det ved en tilfældig kyndig á brandmand/lign. i
din omgangskreds/naboskab!

--
Armand.