tabu: er DeWalt = skrammel ?
Fra : tom

Dato : 06-10-06 22:29

Har tre dewalt ting, heriblandt en 12 accu boremaskien til 3750kr købt for 2
år siden
Nu er begge batterier efterhånden helt døde. Kan lades helt op. taber
strøm på en dag, og kan max skrue 10 skruer i.
Ligeledes har jeg en grøn bosch 14,4 til ca 1200kr. Den er fire år og
batterierne er tip top trods den helt sikkert har arbejdet dobblet så hårdt

ingen tvivl : finish og styrke - dewalt vinder, men hvad med kvaliteten.
kan det virkeligt passe med batterierne. de er jo så dyre, at jeg dybest
set kan gå ud og finde en anden på tilbud til samme pris..

mvh tb

der kraftigt overvejer at prøve blå bosch istedet.... (ps, er privat, men
meget aktiv g.d.s'er)

Fra : TDN

Dato : 07-10-06 06:34

"tom" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> mvh tb
>
> der kraftigt overvejer at prøve blå bosch istedet.... (ps, er privat, men

For et par år siden teste forbrugermagasinet Tænk og Test akkuskruemaskiner
og deriblandt en Dewalt godt nok en af de billige til 1-1.200 kr. men den
fik en test som ef af de dårligste på niveau med de 2-300 kr's. maskiner fra
supermarkedet.

Mvh
Thomas

Fra : Andersen

Dato : 07-10-06 09:29

"tom" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> der kraftigt overvejer at prøve blå bosch istedet.... (ps, er privat, men
> meget aktiv g.d.s'er)

Hej

Købte en blå bosch for ca 2½ år siden, var med 3 batterier og de holder
fint, den er lidt tung MEN jeg har ikke fortrudt overhoved, det er en knald
go maskine.

Hilsen Bo

Fra : Thomas

Dato : 07-10-06 10:58

> [...]
> kan det virkeligt passe med batterierne. de er jo så dyre, at jeg dybest
> set kan gå ud og finde en anden på tilbud til samme pris..

Købte en Dewalt i foråret i Harald Nyborg. Det er det værste skod - den gl.
grønne Bosh den skulle afløse er bedre. Jeg køber ikke Dewalt igen.
Batterikapaciteten er ganske enkelt for dårlig i forhold til prisen.

/Ths.

Fra : Martin Bak

Dato : 07-10-06 15:23

"Thomas" <t@pp.se.invalid> skrev i en meddelelse

> Købte en Dewalt i foråret i Harald Nyborg. Det er det værste skod - den
> gl. grønne Bosh den skulle afløse er bedre. Jeg køber ikke Dewalt igen.
> Batterikapaciteten er ganske enkelt for dårlig i forhold til prisen.

Som proff. tømrer ville jeg ikke undvære ret mange af mine DeWalt maskiner.
Men når det er sagt, så skal man selvfølgelig vurdere hver enkelt maskine
for at finde den bedst egnede. For eksempel er min kapsav for nylig overgået
af den blå Bosch. Så hvis jeg skulle skifte nu ville jeg vælge den.
Den grønne Bosch serie ville jeg til gengæld end ikke skæve til. Det er rent
hobby helt nede på husmoder-niveau.
Jeg er i specielt grad glad for min lavgearede boremaskine, der nok næppe
overgåes af nogen anden maskine på markedet. Den trækker uanset hvad man
beder den om, -om den så skal brække armen på mig.

Min erfaring er: DeWalt _er_ kvalitet. Men ikke dermed sagt at de altid har
den bedste maskine til det aktuelle behov.

Martin

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-10-06 18:17

On Sat, 7 Oct 2006 11:57:41 +0200, "Thomas" <t@pp.se.invalid> wrote:

>Købte en Dewalt i foråret i Harald Nyborg. Det er det værste skod - den gl.
>grønne Bosh den skulle afløse er bedre. Jeg køber ikke Dewalt igen.
>Batterikapaciteten er ganske enkelt for dårlig i forhold til prisen.

Nu er Onkel Harald jo også kendt for at sælge alt andet end kvalitet.
Godt nok står der DeWalt på den maskine, men hvis det er med
plastik-indmad så er den formentlig ikke et hak bedre end de andre
plastikmaskiner de sælger.

Jeg har en af de store og dyrere DeWalt-modeller, den er jeg rigtig glad
for. Den kostede knapper i sin tid, men den var det værd. Jeg vil i
hvert fald langt hellere bruge den end de plastikmaskiner der også
flyder i hele huset.

Men jeg har da måtte købe nye batterier til den. Og de er ikke billige
:-/
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Nu endelig med drivhus.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-10-06 18:21

On Fri, 6 Oct 2006 23:29:20 +0200, "tom" <skodskod@yahoo.com> wrote:

> [...]
>Ligeledes har jeg en grøn bosch 14,4 til ca 1200kr. Den er fire år og
>batterierne er tip top trods den helt sikkert har arbejdet dobblet så hårdt

Man hører jo så meget om dårlige batterier. De må vel også betragtes som
en form for sliddel.

Nye batterier kan med fordel købes hos http://akku-gigant.de/. Jeg købte
et uoriginalt 3.0A 12v dewalt-batteri hos dem for halvdelen af hvad
selvsamme uoriginale batteri koster her i landet. (Jeg gav vist i
omegnen af 300 kr.)

Fra : -=Madsen=-

Dato : 07-10-06 18:34

<------------->
> [...]
> et uoriginalt 3.0A 12v dewalt-batteri hos dem for halvdelen af hvad
> selvsamme uoriginale batteri koster her i landet. (Jeg gav vist i
<-------------->
Tak for link, men er uorg. bateri til min DC988 koster 70,32 ?
nemmere at købe genem qxl her kan man tit finde org. XRP 18v
til 550,-

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-10-06 20:19

On Sat, 7 Oct 2006 19:33:48 +0200, "-=Madsen=-"
<engelbrechtdk@gmail.com> wrote:

> [...]
>Tak for link, men er uorg. bateri til min DC988 koster 70,32 ?
>nemmere at købe genem qxl her kan man tit finde org. XRP 18v

Så vidt jeg lige kan se er det et originalt dewalt du har set til den
pris.
En kopi, 3Ah til en DC988 kan fåes for 57,52
(http://www.akku-gigant.de/product_info.php/cPath/6_147/products_id/22>

Og det er så det trælse ved akku-gigant - det er svært hurtigt at få sig
et overblik. Der står godt nok fint i deres oversigt hvilke maskiner det
passer på, men data om batterier skal man ind på produktsiden for det
enkelte batteri for at finde. Det er jo ikke ligegyldigt om man har kig
på et 1,7Ah eller 3Ah-batteri.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 07-10-06 18:43

Jeg lånte en gang min kammerats Dc988 18v accu slag boremaskine,
har aldrig har bedre i hånden, der er power i, så jeg købte straks en
selv, er meget tilfreds med den
http://www.prishammeren.dk/shop/productinfo.asp?id=DC988KA

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-10-06 20:21

On Sat, 7 Oct 2006 19:42:32 +0200, "-=Madsen=-"
<engelbrechtdk@gmail.com> wrote:

>Jeg lånte en gang min kammerats Dc988 18v accu slag boremaskine,
>har aldrig har bedre i hånden, der er power i, så jeg købte straks en
>selv, er meget tilfreds med den

Det var også derfor jeg købte min - vi fik en på arbejdet, den klarede
alt.

Men nu ser man mere og mere Hitache-maskiner når man er en tur i
tømmerhandlen - det er nok det næste gode mærke

Fra : tom

Dato : 07-10-06 21:31

> Men nu ser man mere og mere Hitache-maskiner når man er en tur i
> tømmerhandlen - det er nok det næste gode mærke

måske. Har en kammi i uk der har brugt det mærke længe. De har også
problemer når de bliver ældre.. og prisen er en helt anden. mit bud er
nærmere mærker som makita des lige (langt dyere og ikke så meget hype)

nå, endte med at købe en ny dewalt på prishammeren, da det var lige så
billigt som nye batterier til min, og mon ikke den kan indbringe et eller
andet på qxl el.l selvom batt er trætte... Ville egenligt have købt en blå
bosch, men fandt ud af, at dewalt åbenbart sælges med så store rabatter
nogle steder, at de kommer langt under bosch (den jeg købte havde vejl på
5100 og jeg skulle slippe 1995!).

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-10-06 07:57

> [...]
>
> Men nu ser man mere og mere Hitache-maskiner når man er en tur i
> tømmerhandlen - det er nok det næste gode mærke

Jeg kan anbefale dig at kigge på www.hilti.com, hvis du er momsregistreret.
Det er kram.

- Martin

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 08-10-06 11:19

Martin Petersen wrote:

> Jeg kan anbefale dig at kigge på www.hilti.com, hvis du er momsregistreret.
> Det er kram.

ja det er kram i en helt anden klasse - men uden for rækkevidde for
os alm. dødelige :( Har haft brugt Hilti-værktøj på mit gamle job.
Det var sq rigtig godt endda men alt for dyrt til det nuværende
hobbybrug... Men skulle jeg købe professionelt blev det Makita eller
Hilti.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-10-06 17:45

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det var sq rigtig godt endda men alt for dyrt til det nuværende
> hobbybrug... Men skulle jeg købe professionelt blev det Makita eller

Vi bruger ikke andet på jobbet. Er tømrer, og har prøvet en del maskiner.
Der er bare intet der når Hilti til sokkeholderne. :)

- Martin

Fra : Torsten

Dato : 07-10-06 22:29

Har også haft en DeWalt som døde... skiftede til Makita og den virker
sgu bare 1000 gange bedre. Jeg ved godt at det ikke gælder alt
dewalt... jeg har nok også bare været uheldig...

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 08-10-06 06:59

Torsten wrote:
> Har også haft en DeWalt som døde... skiftede til Makita og den virker
> sgu bare 1000 gange bedre. Jeg ved godt at det ikke gælder alt
> dewalt... jeg har nok også bare været uheldig...

Har kun 100% positive erfaringer med Makita - især akkumaskiner som
vi har bygget scenografi med til den store guldmedalje = mange mange
skruer :D Jeg har lige anskaffet en Makita rundsav - den virker
også meget solid. Selvom det er fra Asien behøver det absolut ikke
være noget skrammel :)

/hilsner

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-10-06 10:32

Martin Petersen wrote:
> "Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Vi bruger ikke andet på jobbet. Er tømrer, og har prøvet en del maskiner.
> Der er bare intet der når Hilti til sokkeholderne. :)

Makita

--
Christian
http://www.yee-haw.dk