Rep af vaskemaskine (Brandt WFH 1671 N)
Fra : jj92_2

Dato : 06-10-06 22:21

Hej,

For ca 6 måneder siden lugtede vasketøjet af olie et par gange,

Tænkte at det nok var fordi jeg havde lavet bil - og det forsvandt
også igen.

Nu RUMLER vaskemaskinen - og jeg gætter på at det er et leje der er
gået, og lugten af olie var forvarsel :(

Sprøgsmålet er:
1. Kan jeg selv lave det - og bliver maskinen tæt efter rep?
2. Hvad koster det mon hvis Brandt/Blomberg skal ud og lave det?
3. En ny tilsvarende maskine koster +6000 kr.....

Men hvad er jeres erfaringer med regninger fra vaskemaskine
reperatører?

Mvh

Jens

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 07-10-06 07:50

jj92_2 skrev:
> [...]
> også igen.
>
> Nu RUMLER vaskemaskinen - og jeg gætter på at det er et leje der er
> gået, og lugten af olie var forvarsel :(

Det lyder som selve hovedlejet, altså det store af dem, og det sidder
inderst.

> Sprøgsmålet er:
> 1. Kan jeg selv lave det - og bliver maskinen tæt efter rep?

Kan du godt, hvis du har en aftrækker og et godt topnøglesæt. Og det
skal ikke være en aftrækker med 3 ben, da du med garanti ikke kan få den
på. Og ang. tæthed, så skal der købes en simmering med, den smører man
med noget armaturfedt.

> 2. Hvad koster det mon hvis Brandt/Blomberg skal ud og lave det?

Hvis ikke jeg husker helt forkert, snakker vi om en priser på omkring
2000 kr. En normal hvidevarereperatør kan sagtens klarer det, og han
skal vel have mellem 1000-1500 kr. Det er hvad vi tager for det.

> 3. En ny tilsvarende maskine koster +6000 kr.....

Hvad med alderen på den du har ?
Der kan sagtens komme flere fejl, den modelserie er også kendt for at
låsen går defekt, har du fået byttet den.

> Men hvad er jeres erfaringer med regninger fra vaskemaskine
> reperatører?

De fleste plejer at være meget fair, men der er nogle der er dyrer end
andre. Men prøv at ringe til dem der er nærmest, og du skal vide at
fabriksservice er dyrere end en normal hvidevaremand.

Fra : Vittrup

Dato : 07-10-06 18:31

"
Sprøgsmålet er:
1. Kan jeg selv lave det - og bliver maskinen tæt efter rep?
2. Hvad koster det mon hvis Brandt/Blomberg skal ud og lave det?

Det er min erfaring med Blombergs sericeteknikere er dygtige og ikke
specielt urimelige. Sidst vores Blomberg rumlede, var der ikke tale om selve
lejet, men en eller anden mindre bekostelig dims. Prøv at ringe til dem, de
har jo forstand på netop din maskine...

http://www.blomberg-dk.com/DA/Contact/?CHANNEL_GUID={931FACFD-CB47-4FC2-BA86-9E261D8DD4EA}

Søren
www.audiocompagniet.dk

Fra : jj92_2

Dato : 08-10-06 06:31

> [...]
> skal ikke være en aftrækker med 3 ben, da du med garanti ikke kan få den
> på. Og ang. tæthed, så skal der købes en simmering med, den smører man

Hej

Hvilken slags aftrækker skal jeg have fat i?

Mvh

JJ

Fra : jj92_2

Dato : 08-10-06 06:32

Hej Søren

Kan du huske hvad det var der rumlede i jeres blomberg?

Det lyder som en interessant teori at forfølge

/JJ

Fra : DeBoss

Dato : 08-10-06 11:42

Nu RUMLER vaskemaskinen - og jeg gætter på at det er et leje der er
gået, og lugten af olie var forvarsel :(

Bare lige FYI - Her er de ret gode til at gætte hvad fejlen er :)
http://www.hvidevareprofessoren.dk/

Det lyder sansynligt med lejerne

- Lejerne til vores Bauknect koster ca 300kr..
Ca 1000kr skulle det koste at få skiftet i det mørke jylland, men stadig med
kvittering

Mvh Dennis