Varmerør i gibsvæg
Fra : Jann Ole

Dato : 06-10-06 21:58

Hej.

jeg skal lægge et par varmerør i en skillevæg inden jeg lukker side 2,
hvordan skal jeg få dem bukket 90 gr.i en så tynd væg (lægte og 2*2 lag
gibs) , når der nu ikke må være samlinger i vægen.

mvh.
Jann Ole

Fra : TT

Dato : 07-10-06 15:09

"Jann Ole" <jannole@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan skal jeg få dem bukket 90 gr.i en så tynd væg (lægte og 2*2 lag
> gibs) , når der nu ikke må være samlinger i vægen.

Med en bukkefix (antager det er pex rør)

-TT

Fra : Jann Ole

Dato : 07-10-06 23:59

Det er pexrør og sikkert m. isolering jeg har tænkt at bruge.

Men en bukkefix kræver den ikke mere plads end jeg har til rådighed?
Er den ikke oppe i 10-15 cm i et buk

Jann Ole

Fra : TT

Dato : 08-10-06 08:42

Ahhaa du skal have bukket så røret kommer ud af væggen, ikke ? - det ved jeg
desværre ikke, jeg selv har brugt dåser til det.

-TT

Fra : TT

Dato : 08-10-06 08:43

> Det er pexrør og sikkert m. isolering jeg har tænkt at bruge.
>
> Men en bukkefix kræver den ikke mere plads end jeg har til rådighed?
> Er den ikke oppe i 10-15 cm i et buk

Du kan evt. varme rørerne med en føntørrer eller noget der er kraftigere,
bare pas på de ikke klapper sammen....

-TT

Fra : Jann Ole

Dato : 08-10-06 11:34

> "Jann Ole" <jannole@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan evt. varme rørerne med en føntørrer eller noget der er kraftigere,
> bare pas på de ikke klapper sammen....

Jeg har ledt lidt og fundet denne kobling der er til gibsvæg står der, men
så kommer samlingen jo inde i væggen og det må jo være ok når det nu
fremstilles ellers ville der vel ikke være meget salg i det

Kan det være den jeg skal bruge?
Så undgår jeg også at varme på rørene.

http://katalog.wirsbosystems.com/open/produktgrupp_visa.asp?lista=6 nederst
på siden