rense tagren
Fra : lhs

Dato : 03-10-06 15:13

Hej
har købt et hus hvor tagrenderne og nedløbsrør nok ik har været renset i
nogle år, hvordan renser man bedst nedløbrøret, er stoppet til lænegere ned
end jeg kan putte min lille hånd
Er det bedste at skille skidtet ad og lime sammen igen eller findes der en
vidunderkur af en slags.

Lars HS

Fra : Holst

Dato : 03-10-06 15:17

lhs wrote:

> [...]
> end jeg kan putte min lille hånd
> Er det bedste at skille skidtet ad og lime sammen igen eller findes der en

Hvad med bare at åbne brønddækslet, få en til at holde en pose under
udløbet, så bladene bliver opsamlet i den i stedet for at ende nede i
kloakken, når du stopper en pind ned gennem nedløbsrøret og skubber
bladene ud.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 03-10-06 15:35

Holst wrote:

> [...]
> udløbet, så bladene bliver opsamlet i den i stedet for at ende nede i
> kloakken, når du stopper en pind ned gennem nedløbsrøret og skubber

Eller samme med en vandslange nedefra.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : lhs

Dato : 03-10-06 16:52

I har vist prøvet det før, super. Nogle gange er det de simple ting man bare
ikke kommer i tanke om.

Lars HS

Fra : /Peter

Dato : 03-10-06 17:54

"lhs" <shane@(fjern)egt2net.dk> skrev i en meddelelse
>I har vist prøvet det før, super. Nogle gange er det de simple ting man
>bare ikke kommer i tanke om.

Og så kan du bruge en sok fyldt med sand hvori du binder en snor,
den kan du så trække nede i selve tagrenden.
Det bruger jeg selv da jeg har "lukkede" tagrender eller hvad det nu
hedder.

/Peter

Fra : Max

Dato : 03-10-06 18:35

Hej lhs

> I har vist prøvet det før, super. Nogle gange er det de simple ting
> man bare ikke kommer i tanke om.

Ja, men man kan også lave fejl man lære af, jeg havde et 8 meter
nedløb der var stoppet, der stak jeg haveslangen i foroven og gik
så ned og løsnede proppen med en bøjelig liste, og proppen
blev løsnet og alt vandet i et 8 meter langt nedløbsrør kom ud
sammen med bladene meget hurtigt, risten kunne slet ikke
tage det, så jeg blev temlig våd og beskidt :)

Mvh Max