Samle 2 ledninger til 1 ?
Fra : Mogens

Dato : 03-10-06 11:30

Hej

Jeg har fået et par lamper/pendler som jeg skal have hængt op.

Planen er så at ledningerne fra de 2 lamper skal samles til 1 oppe
under loftet, inden så denne ene ledning føres hen til det nærmeste
udtag et par meter derfra.

Problemet er så bare hvordan jeg pænest får samlet de 3 ledninger?
At samle dem med et par muffer er jo nemt nok, men desværre ikke
videre kønt. Jeg har kigget i byggemarkedernes el-afdelinger, men
jeg synes ikke lige jeg kan finde en lille dåse eller kasse som
samlingen kan placeres i. De store grå samledåser til udendørs brug
er jo ikke lige egnet til at sidde under loftet i stuen.
Findes der ikke noget lidt mere elegant?

mvh Mogens

Fra : Anita

Dato : 03-10-06 12:26

"Mogens" <Mogens@nospam.nothanks.com> skrev
> Findes der ikke noget lidt mere elegant?

Der findes i hvert fald sådan en dims som du efterlyser. En lille hvid box
(ca. 2x4cm.) hvor de 2 ledninger ryger ind i den ene ende og én ud i den
anden. Jeg vil tro vi har købt den vi har i byggemarkedet.

Venligst Anita

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 03-10-06 13:30

Mogens skrev:

> [...]
>
>Planen er så at ledningerne fra de 2 lamper skal samles til 1 oppe
>under loftet, inden så denne ene ledning føres hen til det nærmeste

Prøv at søge på clipsroset eller udløbsroset eller prøv her:
http://www.vvs-el-grossisten.dk/page3.html de er ikke til udendørs brug.

--
Asbjørn M. Nielsen