tøjet lugter af sved ?
Fra : Henning Legaard

Dato : 03-10-06 07:51

selvom det er nyvasket med både vaskemiddel og skyllemiddel bliver
nogle af mine trøjer ved med at lugte. Hvad kan jeg gøre ?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 03-10-06 08:20

"Henning Legaard" <hl@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> selvom det er nyvasket med både vaskemiddel og skyllemiddel bliver
> nogle af mine trøjer ved med at lugte. Hvad kan jeg gøre ?

Læg dem i en kraftig Rodalonopløsning en dags tid, og vask dem så en gang
igen.

Andreas M. Hansen

Fra : Trine

Dato : 03-10-06 10:04

"Henning Legaard" <hl@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> selvom det er nyvasket med både vaskemiddel og skyllemiddel bliver
> nogle af mine trøjer ved med at lugte. Hvad kan jeg gøre ?

Nu skriver du ikke hvad tøjet er lavet af - men kunststoffer såsom
eksempelvis akryl er meget slem til at tage imod lugt, så det kan være en
god ide at undgå disse materialer så vidt muligt, hvis man har problemer med
svedlugt.
Jeg har desværre ikke nogen råd til at få lugten ud af det tøj, du har nu,
hvis ikke Andreas' råd virker.

Trine

Fra : Inger Pedersen

Dato : 03-10-06 10:21

"Henning Legaard" <hl@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> selvom det er nyvasket med både vaskemiddel og skyllemiddel bliver
> nogle af mine trøjer ved med at lugte. Hvad kan jeg gøre ?

1. Brug deodorant

2. Skyl det i eddikevand - hvis det er nok, kan du lægge det i blød.
Prøv dig frem med koncentrationen af eddike.
- og nej, det lugter ikke af eddike, når det er tørt.

Hilsen Inger