Kvalitets bor?
Fra : Mikkel

Dato : 02-10-06 16:54

Jeg har endelig fået købt en ordenlig akkuslagboremaskine, en Makita
8434DWFE 14V/3Ah MXT til kun 2000 kr. inkl. moms og afgift (vejl. pris =
5000 kr. inkl. moms).

Jeg skal også have nogle gode kvalitetsbor, både til træ, metal og mur. Alle
skal være fra ca. 2-3 mm. og optil ca. 12-14 mm. - altså en lille kasse hvor
alle str. er i.
Et sæt til metal, et sæt til træ og et sæt til mur. Evt. et stort sæt hvor
de alle er i.

Nogen som kan anbefale nogen til rimelig pris?

Fra : Max

Dato : 03-10-06 10:52

Hej Mikkel

> Et sæt til metal, et sæt til træ og et sæt til mur. Evt. et stort sæt
> hvor de alle er i.

Jeg har et sæt IRWIN fra det lokale byggemarkede, det er bor
beregnet til batterimaskiner og det samme bor kan bruges
til træ, mur, plast og metal.

Mvh Max

Fra : Q

Dato : 03-10-06 11:20

"Mikkel" <ingen@ingen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har endelig fået købt en ordenlig akkuslagboremaskine, en Makita
> 8434DWFE 14V/3Ah MXT til kun 2000 kr. inkl. moms og afgift (vejl. pris =
> 5000 kr. inkl. moms).

Jeg fik 18V versionen med 2 batterier for en 2500,- incl. moms først på
sommeren ( Carl F havde den på tilbud )...

> [...]
> de alle er i.
>
> Nogen som kan anbefale nogen til rimelig pris?

Carl F har garanteret et sæt, men de plejer altså ikke at ligge i den
billige ende.. Til gengæld får du metalbor der faktisk dur til mere end de
første 3 huller..

/peter

Fra : Aksel

Dato : 03-10-06 21:12

> [...]
> de alle er i.
>
> Nogen som kan anbefale nogen til rimelig pris?

Joran er gode og til en nogenlunde fornuftig pris, de har et sæt murbor 4
til 8 mm til ca. 120 kr.

Du skal regne med at give ca, 300 kr. for et sæt metalbor fra 1 til 10 mm.
med ½ mm spring, de kan også bruges til træ, men er ikke så hurtige som
træbor.

Hilsen Aksel