Mobil vejrstation
Fra : Mark Schiller

Dato : 27-09-06 10:50

Hej alle,

jeg ved simpelthen ikke, hvad den korrekte gruppe er for
vejrstationsnak, men da flere i denne gruppe har en og dele af den
sidder på huset og er placeret i have, så giver jeg det altså et
forsøg i denne gruppe

Kender nogen en vejrstation, som udover det sædvanlige (vind, vand,
grader-c inde og ude mv mv) også kan snakke direkte med en
mobiltelefon, hvor denne anvendes enten som dataoverførelsesenhed
eller som alarmeringsenhed?

Anledningen er, at Svigerfar har købt sig et sommerhus langt udenfor
lands lov og ret, og han vil gerne kunne få lidt informationer om ude-
og indetemperatur, så han ad den vej kan holde øje med pillefyret og
dets pillebehov

/Mark

Fra : Leonard

Dato : 27-09-06 10:58

Mark Schiller <ms@definitivt.invalid> wrote:

> [...]
>grader-c inde og ude mv mv) også kan snakke direkte med en
>mobiltelefon, hvor denne anvendes enten som dataoverførelsesenhed

Kig på: http://www.vejrsms.dk/
Den vi har i Kerteminde Vandskiklub fungerer godt nok kun med
mellemrum, men jeg tror det er fordi vores egen el-installation ikke
er så stabil (der er lidt for mange elektrikkere i klubben).
De første par år fungerede den fint.
--
Leonard, Kerteminde, Fyn
http://leonard.dk/micrograver/ - lille, men effektiv

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Mark Schiller

Dato : 27-09-06 11:01

Wed, 27 Sep 2006 11:57:43 +0200, berigede Leonard <usenet@leonard.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

> [...]
>mellemrum, men jeg tror det er fordi vores egen el-installation ikke
>er så stabil (der er lidt for mange elektrikkere i klubben).

Tak for hintet, det vil jeg kigge på - jeg var iøvrigt forbi "dig" for
en måned siden, boede 2 uger på langø - flot område!

/Mark

Fra : Mark Schiller

Dato : 02-10-06 09:23

> [...]

>mellemrum, men jeg tror det er fordi vores egen el-installation ikke
>er så stabil (der er lidt for mange elektrikkere i klubben).

Jeg har skrevet til firmaet bag installationen i torsdags, men de har
desværre endnu ikke svaret mig ............

/Mark

Fra : Leonard

Dato : 02-10-06 19:01

Mark Schiller <ms@definitivt.invalid> wrote:

>Jeg har skrevet til firmaet bag installationen i torsdags, men de har
>desværre endnu ikke svaret mig ...

Jeg har ikke noget med firmaet at gøre, men mange firmaer er nogle
fjolser til detmed email, har du prøvet at ringe?

Fra : Olskum

Dato : 29-09-06 20:21

> [...]
> grader-c inde og ude mv mv) også kan snakke direkte med en
> mobiltelefon, hvor denne anvendes enten som dataoverførelsesenhed

Davis Instruments har et modul til deres Vantage Pro vejrstation, som kan
sende data til bla mobil tlf, men det er vist ret pebret setup.

Se mere på http://www.davisnet.dk/Brochure.htm

/Olskum

Fra : Mark Schiller

Dato : 02-10-06 09:25

Fri, 29 Sep 2006 21:20:37 +0200, berigede Olskum <dont.sp@me.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Davis Instruments har et modul til deres Vantage Pro vejrstation, som kan
>sende data til bla mobil tlf, men det er vist ret pebret setup.

Tak for indsparket, men hvis det koster en krig, så får jeg næppe
svigerfar med på den

/Mark