Trådløs dørklokke
Fra : nicolai

Dato : 26-09-06 21:36

Hej...
Vi har en trådløs dørklokke, der aktiveres samtidig med en dørklokke i
entre'en. De har hver sin ringetone.

Undertiden kommer der en helt 3. ringetone fra den trådløse, der hænger i
stuen. I dag en helt 4. der løs som en gøende hund. Når vi kikker efter ved
døren er der ingen.....
Vi har tænkt på om det måske er signaler fra en eller anden mobiltelefon i
nabolaget, der aktiverer vores trådløse dørklokke, men ved ikke hvad det er.

Det er lidt kedeligt at blive forstyrret om aftenen uden grund.
Hvad mon det kan være, og hvad kan vi gøre ved det andet end at kassere
dørklokken. ???

Mvh
Nicoline

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-09-06 22:33

On Tue, 26 Sep 2006 22:35:55 +0200, nicolai wrote:

> Hvad mon det kan være, og hvad kan vi gøre ved det andet end at kassere
> dørklokken. ???

Trådløse dimser i den stil har oftes mulighed for at skifte frekvens for at
undgå problemer hvis f.eks. naboen skulle have købt en lignende dims. Prøv
at se på ringeklokken om ikke der er en omskifter af en art eller
alternativt manualen hvis den stadigt skulle eksistere.

--
:: J.K.Arning :: http://arning.dk :: & mig ubekendte personer bedes undlade
at afslutte deres skriverier til mig med "KH dit og dat", så gode venner er

Fra : Gamle

Dato : 26-09-06 22:50

"nicolai" <gerda@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej...
>
> Det er lidt kedeligt at blive forstyrret om aftenen uden grund.
> Hvad mon det kan være, og hvad kan vi gøre ved det andet end at kassere
> dørklokken. ???

Hej.
Et trådløst termometer kan lave numre. Har selv prøvet og droppet
dørklokken.

Mvh.
Torben

Fra : Mill

Dato : 04-10-06 11:29

nicolai wrote:
> [...]
>
> Det er lidt kedeligt at blive forstyrret om aftenen uden grund.
> Hvad mon det kan være, og hvad kan vi gøre ved det andet end at kassere

jeg har oplevet at Signalet fra betjenings-senderen når jeg
åbner/låser vognen aktivere den trådløse dør-klokke.