og hvad så med det der selvniveaulerende m~
Fra : tom

Dato : 23-09-06 12:16

Vi fik støbt ca 5m3 beton igår tre mennesker. Det gik egenligt ok, og meget
bedre end forventet. Vi brugte en 300l tvangsblander. Damn den er sej
sådan en

Nå, men rundt om hjørner og trække af etc etc + glitning. Vi erkendte ret
hurtigt at vi ikke når kravet på max 2mm ujævnhed over 2m, så spartelmassse.

Hvornår skal det på? Når det er tørt? efter et par dage? eller? Og
hvordan får man det lige (hvon går man) og er der mere jeg skal vide?

Fra : Kåre

Dato : 23-09-06 18:49

"tom" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvornår skal det på? Når det er tørt? efter et par dage? eller? Og
> hvordan får man det lige (hvon går man) og er der mere jeg skal vide?

Der står på posen hvordan man gør, det er nemlig ikke en hemmelighed

Men ellers, så blander man det med vand, lader det stå lidt, og rører lidt
igen.
Så hælder man det ud et passende sted. Det flyder til dels selv ud, men det
skal hjælpes på vej af en rive eller lignende. Så begynd ikke foran døren
til rummet...

Jeg har selv haft dit problem med et gulv jeg skulle have lagt et flydende
trægulv ovenpå.
I stedet for at bruge selvnivellerende spartel, høvlede vi i stedet bulerne
af. Man kan leje en maskine som kan det, ligesom en træslibemaskine. Bare
1000 gange sejere! Voldsom maskine...

mvh
Kåre

Fra : Morten G. Jensen

Dato : 23-09-06 22:18

Ak ja...

Jeg elsker de der beskrivelser der begynder med: Bland det med vand, start
ikke ved døren......
Selvnivelerende flydemørtel, ja det er sgu falsk reklame fra start.

Okay, du gør flg.

Træk snore for hver 1,5 meter, max 6 meter i længden. Brug en lacer til at
niviler gulvet ud til vandret (snore) Gå ud fra det højeste punkt og snore
skal være i den retning du vi støbe fra og til.
Snorene skal være stramme (det skal gøre ondt i fingerne når de spændes)
Bland ALDRIG for meget vand i, typisk max 20% i forhold til tør vægt.

Men du kunne også lade mig gøre det, lidt afhængeligt af hvor i landet ca 7
kr. pr. kg udlagt. Du får en fast pris! Max 3 dages ventetid.
Mail mig evt. på patiogulv@hotmail.com

MGJ

Fra : tom

Dato : 24-09-06 16:39

> [...]
> Snorene skal være stramme (det skal gøre ondt i fingerne når de spændes)
> Bland ALDRIG for meget vand i, typisk max 20% i forhold til tør vægt.

Hvis det er med snore etc, hvorfor så ikke bare bruge en cement og fin sand
blanding i ex 1-6??!?

> Men du kunne også lade mig gøre det, lidt afhængeligt af hvor i landet ca
> 7 kr. pr. kg udlagt. Du får en fast pris! Max 3 dages ventetid.
> Mail mig evt. på patiogulv@hotmail.com

har prøvet men kom tilbage :-/

Du kan jo prøve at maile mig. det er djursland

Fra : Kåre

Dato : 24-09-06 22:28

"Morten G. Jensen" <REMOVEbuggy@sport.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Ak ja...
>
> Jeg elsker de der beskrivelser der begynder med: Bland det med vand, start
> ikke ved døren......
> Selvnivelerende flydemørtel, ja det er sgu falsk reklame fra start.

<klip>
> Men du kunne også lade mig gøre det, lidt afhængeligt af hvor i landet ca
> 7 kr. pr. kg udlagt. Du får en fast pris! Max 3 dages ventetid.
> Mail mig evt. på patiogulv@hotmail.com

Ak ja, og jeg "elsker" kommercielle reklamer i en ikke-kommerciel
nyhedsgruppe...

Kåre

Fra : Armand

Dato : 26-09-06 21:54

Kåre skrev:
> "Morten G. Jensen" <REMOVEbuggy@sport.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> <klip>
>
> Ak ja, og jeg "elsker" kommercielle reklamer i en ikke-kommerciel
> nyhedsgruppe...

Nu var denneher nu ikke en af de værste - Morten gav jo forinden ganske
brugbare råd :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 26-09-06 22:17

Armand skrev:

> Nu var denneher nu ikke en af de værste - Morten gav jo forinden ganske
> brugbare råd :-|

Og hvis du skulle være konsekvent news-sheriff, så er Kaj Ove's løssalg
da langt mere grelt :-|

--
Armand.