Køb af spagnum
Fra : Jørgen

Dato : 21-09-06 19:54

Jeg er ved at anlægge et større surbundsbed, og leder derfor efter et godt
sted at købe spagnum.

Et af de billigste steder jeg har set, et hos www.fyr-selv.dk hvor 18 baller
300 l spagnum (ca 600 kg) incl levering koster 1.949,-
Som kvalitet hedder det "Grov Gartner spagnum".

Nogen som her erfaring med kvaliteten af spagnum fra Fyr-selv, eller har
tips om andre gode priser?

Hilsen
Jørgen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-09-06 21:16

On Thu, 21 Sep 2006 20:53:40 +0200, Jørgen <spam_til_jsn@toker.dk>
wrote:

> [...]
>Som kvalitet hedder det "Grov Gartner spagnum".
>
>Nogen som her erfaring med kvaliteten af spagnum fra Fyr-selv, eller har

Prisen lyder ok, hvis det er en god kvalitet spagnum. Det er det
formentlig.

Til gengæld ville jeg nok ikke handle med det firma - de skriver på
siden at der er 6 måneders reklamationsret mod fejl og mangler på
produkterne som var der ved levering. Mig bekendt giver købeloven 2 års
reklamationsret på den slags.

Hvor i verden bor du?

Jeg ved at der i en lokalavis her (Hjørring) hver gang er annonce for en
som leverer spagnum i løs vægt. En kammerat har fået sådan et læs, det
var fin kvalitet til billig penge. Men løs spagnum er lidt svært at
opbevare - det er noget flyvsk.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Nu endelig med drivhus.

Fra : Jørgen

Dato : 21-09-06 21:40

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> siden at der er 6 måneders reklamationsret mod fejl og mangler på
> produkterne som var der ved levering. Mig bekendt giver købeloven 2 års
Ja det er sandt med, men vi taler egentlig om 6 + 18 måneder.
I de første 6 måneder har leverandøren bevisbyrden for at et mangel ikke var
til stede ved købet. I de efterfølgende 18 måneder er det kunden som skal
bevise at manlen var til stede ved købet.
Købeloven kan de ikke løbe fra, og de har da også indsat et par links hvor
man kan læse om beskyttelse ved nethandel.

> Hvor i verden bor du?
Nordsjælland