Gasbeton - kvalitét?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-09-06 14:05

Konen og jeg så lige et hus til salg som passede os fint - men det var så
bygget i gasbeton i 1974.

Navnet "Gasbeton" har en lidt ubehagelig lyd i mine ører, så jeg googlede
lidt og læste at under visse omstændigheder (30. cm.tykke blokke) var
materialet godt nok.

Er det gas eller hvad?
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-09-06 17:56

Hans Paulin (6310) skrev:

> Er det gas eller hvad?

Glem det - der var skygge fra klokken 17
Hans

Fra : Knud S.

Dato : 20-09-06 21:28

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse news:45113cad$0$84034$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> (30. cm.tykke blokke) var materialet godt nok.

Materialet er udmærket og der er generelt ikke problemer med
de huse der er bygget op med massive ydervægge af disse.

Der har været problemer med deres 75 mm fuldhøjde elementer
hvorfor disse ikke sælges længere.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-09-06 03:23

Knud S. skrev:

> Materialet er udmærket og der er generelt ikke problemer med
> de huse der er bygget op med massive ydervægge af disse.

Okay!

> Der har været problemer med deres 75 mm fuldhøjde elementer
> hvorfor disse ikke sælges længere.

Okay - tak!
Hans

Fra : Morten Hansen

Dato : 23-09-06 16:47

Hej Hans,

der er ikke noget der hedder gasbeton - det rigtige navn er Porebeton. Det
laves af aluminiumspulver der blandes med kalk under læskning.

Det er utrolig nemt at bearbejde - se fx. på www.speedychaser.com hvor en
rille fræses ud i gasbeton.

På verdens størte producent af Porebetons hjemmeside www.xella.com kan du se
meget mere - også af produktionsprocessen

MVH
Morten

Fra : Max

Dato : 23-09-06 18:28

Hej Morten

> der er ikke noget der hedder gasbeton - det rigtige navn er
> Porebeton. Det laves af aluminiumspulver der blandes med kalk under

Det er muligt at det ikke hedder gasbeton, men der er
nu mange steder det bliver solgt og omtalt :)

http://www.olt.dk/Katalog/byggesten/gasbeton.htm

Mvh Max

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-09-06 22:39

Morten Hansen skrev:

> Hej Hans,
>
> der er ikke noget der hedder gasbeton - det rigtige navn er
> Porebeton. Det laves af aluminiumspulver der blandes med kalk under
> læskning.

snip

Okay - tak!
Hans