Behandling af teaktræssofabord
Fra : VIHA

Dato : 20-09-06 08:49

Pladen , masiv teak,har et par mørke pletter og enkelte småridser, kan jeg
bruge en rystepudser eller er det for hårdt ? og så teakolie, har i et bud ?
Tak.

Mvh VH

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-06 10:20

VIHA wrote:
> Pladen , masiv teak,har et par mørke pletter og enkelte småridser,
> kan jeg bruge en rystepudser eller er det for hårdt ? og så teakolie,
> har i et bud ? Tak.

Du kan sagtens bruge en rystepudser. Du skal bare være forberedt på et
større polere/pudse-arbejde bagefter, hvis du vil have det pænt igen.

Stig Bang-Mortensen

Fra : JJ

Dato : 20-09-06 12:53

"VIHA" <evinklerfjern@kabelmail.dk> wrote in message
> [...]
> bruge en rystepudser eller er det for hårdt ? og så teakolie, har i et bud

kom teakolie på bordret og slib med ståluld.

JJ

Fra : Inger Pedersen

Dato : 20-09-06 14:06

"JJ" <jj@get.kd> skrev i en meddelelse

> kom teakolie på bordret og slib med ståluld.

Nemlig.
Og på langs ad træets årer og med meget fint ståluld uden sæbe
Tør overskydende olie af med en tør klud.

Hilsen Inger

Fra : TT

Dato : 20-09-06 14:29

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nemlig.
> Og på langs ad træets årer og med meget fint ståluld uden sæbe
> Tør overskydende olie af med en tør klud.
>
> Hilsen Inger

Ikke ståluld, en grydesvamp

-TT

Fra : John V.

Dato : 21-09-06 00:00

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse

> "Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ikke ståluld, en grydesvamp
>
> -TT
Jo netop ståluld.

JV

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-06 07:36

John V. wrote:
> Jo netop ståluld.

Ulempen ved ståluld er at det kan ruste. Det er nærmest umuligt at undgå
mikroskopisk jernsmulder i at trænge ind i træet. OK, det er værre med en
hvid bøgetræsplade, men alligevel når nu grydesvampen ér opfundet.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Max

Dato : 21-09-06 16:37

Hej TT

> Ikke ståluld, en grydesvamp

Ikke en grydesvamp, det er jo sådan en lavet af stål- eller
plastspåner der ødelægger fineren.

Mon ikke der tænkes på en skuresvamp, sådan et stykke
ståluldserstatning lavet af kunststof.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-06 19:30

Max wrote:
> [...]
> plastspåner der ødelægger fineren.
>
> Mon ikke der tænkes på en skuresvamp, sådan et stykke

Ja da. Det er kunststofdimsen jeg taler om.

Stig Bang-Mortensen