Hvordan holder man en væg fugtig
Fra : Henrik Madsen

Dato : 18-09-06 22:41

Hej

Affødt af en unighed med min nabo om hans forpligtigelse til at
vedligeholde hans væg som står i skel har jeg idag haft kontakt til
hegnssynsmanden som ikke havde hørt om den slags sag før og ikke
umiddelbart mente at det var noget for hegnssynet...Jeg skulle
ihvertfald først have en landopmåler ud og måle skelpæle osv op og den
udgift må jeg selv afholde..(For at konstatere om vægget stod i skel
præcist vistnok...)

Nå men hegnssynsmanden sagde noget andet interessant..

Jeg må gerne hænge noget op på sådan en væg...Han foreslog nogle
trykimpregnerede brædder eller lign.

Men hvis naboen ikke gider vedligeholde sin væg og endda klager over
at der er fugtskader indvendigt på væggen som er opstået pga. væggens
sølle forfatning så tænkte jeg at så kunne det da være mere spændende
at hjælpe ham med noget ekstra fugt

Altså...Hvilket materiale ville det være billigt og effektivt at
beklæde væggen med hvis jeg gerne vil holde den fugtig/pladdervåd hele
året rundt ?

Alternativt kunne jeg jo også plante en hæk opad væggen, dens blade
vil vel også holde godt på fugt og så videre..

PS. Materialet må selvfølgelig også godt være pænere end væggen er
idag..

Henrik

Fra : Michael

Dato : 18-09-06 23:23

"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> vil vel også holde godt på fugt og så videre..
>
> PS. Materialet må selvfølgelig også godt være pænere end væggen er

Aner ikke hvad svaret er på dit spørgsmål, men hvorfor dog eskalere en
nabokrig? Det er der ingen der vinder på.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-09-06 23:49

Michael wrote:

> Aner ikke hvad svaret er på dit spørgsmål, men hvorfor dog eskalere en
> nabokrig? Det er der ingen der vinder på.

Ja, jeg undrer mig også. Var det ikke bedre bare lige selv at få fikset den
væg, så den er pæn på din side og tør på naboens side? Så bliver alle så
glade.

Ufred med naboerne kan man altid få, det er da ikke noget man ligefrem skal
stræbe efter.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Henrik Madsen

Dato : 19-09-06 07:39

On Tue, 19 Sep 2006 00:48:31 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammeplease.invalid> wrote:

>Ja, jeg undrer mig også. Var det ikke bedre bare lige selv at få fikset den
>væg, så den er pæn på din side og tør på naboens side? Så bliver alle så
>glade.

Nej det er det ikke..

Manden kommer og spørger om jeg vil fælde et træ som står på min grund
som han mener generer ham. Jeg siger at det vil jeg gerne hvis han så
til gengæld får fikset væggen.

Jeg fælder træet og kontakter ham vedr. træet...Han nægter nu at fikse
væggen selvom jeg har opfyldt min del af aftalen.

>Ufred med naboerne kan man altid få, det er da ikke noget man ligefrem skal
>stræbe efter.

Klart klart....Men man skal vel heller ikke finde sig i at blive
pisset på vel..

Henrik

Fra : TT

Dato : 19-09-06 09:25

"Henrik Madsen" <hmadsen@vip.fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> væggen selvom jeg har opfyldt min del af aftalen.

> Klart klart....Men man skal vel heller ikke finde sig i at blive

Nemlig, jeg tror, uden at vide det at hvis du sætter en pressening op, der
monteret i bunden med et brædt, fylder den godt op med grus blandet med
lecanødder og lader den stå åben i toppen så vandet kan løbe ind og blive
derinde.... Så kan du evt. forklæde det med noget bræddebeklædning eller
noget.

En anden mulighed er at beklæde væggen med et gulvtæppe, det holder vel også
godt på fugten. Sidst men ikke mindst kan du jo plante en lille rose der,
evt. sort, som du så husker at vande godt og grundigt, evt. med en
automatvander, dem der sprøjter til alle sider der kører om natten....

-TT

Fra : Max

Dato : 19-09-06 06:59

Hej Henrik

> Alternativt kunne jeg jo også plante en hæk opad væggen, dens blade
> vil vel også holde godt på fugt og så videre..

Med den holdning du ligger for dagen kan man ikke fortænke
din nabo i ikke at gøre som du gerne vil have.

Mvh Max

Fra : Henrik Madsen

Dato : 19-09-06 07:41

On Tue, 19 Sep 2006 07:58:42 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Henrik

>Med den holdning du ligger for dagen kan man ikke fortænke
>din nabo i ikke at gøre som du gerne vil have.

Sagen startede med at han ville have mig til at fælde et af mine
træer, jeg indvilligede mod at han så fiksede væggen...Jeg fældede
træet ca 6 timer efter indgåelse af aftalen...Da jeg så spurgte til
væggen ville han pludseligt ikke overholde sin del af aftalen.

Ville du syntes det var godt naboskab til at starte med ?

Henrik

Fra : Max

Dato : 19-09-06 07:59

Hej Henrik

> Ville du syntes det var godt naboskab til at starte med ?

Nej, men jeg ville ikke synke ned på det niveau hvor
han tilsyneladene befinder sig.

Mvh Max

Fra : Henrik Madsen

Dato : 19-09-06 08:01

On Tue, 19 Sep 2006 08:58:44 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Nej, men jeg ville ikke synke ned på det niveau hvor
>han tilsyneladene befinder sig.

Så hellere først overholde min del af aftalen og derefter når han så
ikke vil overholde sin så bare selv bekoste en forholdsvis dyr
reperation af hans væg..

Hvis den ikke bliver repareret så vil den med tiden stå og gå til, jeg
ønsker bare at fremskynde processen lidt..

Henrik

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-09-06 09:30

> Hvis den ikke bliver repareret så vil den med tiden stå og gå til, jeg
> ønsker bare at fremskynde processen lidt..

Og når den så er helt ødelagt, så lægger naboen sag an for at du skal
reparere den væg, du har ødelagt. Hvor smart er det lige?

Mvh Maria

Fra : Henrik Madsen

Dato : 19-09-06 12:53

On Tue, 19 Sep 2006 10:29:30 +0200, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

>Og når den så er helt ødelagt, så lægger naboen sag an for at du skal
>reparere den væg, du har ødelagt. Hvor smart er det lige?

Hehe

Nej for jeg har da ikke ødelagt den..

Har man hørt noget så skørt som en mur der ikke kan tåle at stå
udendørs når det er en ydermur..

Det er ikke mig der ødelægger den, det er vind og vejr..(Ham deroppe
undlader jo heller ikke at hælde vand på den vel...)

Henrik

Fra : Per Thomsen

Dato : 19-09-06 13:31

> [...]
>
> Det er ikke mig der ødelægger den, det er vind og vejr..(Ham deroppe
> undlader jo heller ikke at hælde vand på den vel...)

Du kan lige så godt købe en oversavet med det samme. Nabokrig ender aldrig
før en flytter eller dør.

Per

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-09-06 13:40

Per Thomsen wrote:
> Nabokrig ender aldrig før en flytter eller dør.

Et eksempel: Ham vi købte vores halve dobbelthus af havde ikke været på
talefod med ejerne af den anden halvdel i 40 (fyrre!) år. Og det var ikke
fordi vores nye naboer var umulige at tale med; vi fik et meget fint forhold
til dem på ingen tid.

Ebbe

Fra : Henrik Madsen

Dato : 19-09-06 13:52

On Tue, 19 Sep 2006 14:40:00 +0200, "Ebbe Kristensen"
<ebbe@ekologic.dk> wrote:

> [...]
>fordi vores nye naboer var umulige at tale med; vi fik et meget fint forhold

Det skal så lige til historien tilføjes at jeg også normalt er til at
snakke med....Også derfor jeg fældede det træ som åbenbart stod ham i
vejen selvom jeg ikke selv lige kunne se det....Men sådan generelt
bliver man da lidt knotten når man så henvender sig for at få den
anden del af aftalen udført og så får man bare et svar der går på at
det vil han ikke og desuden var det forresten ikke ham der ejer
matriklen..

Ville du finde sådan en nabo fair ?

Heldigvis kan man da sige at mht den med at dø så er manden 70+ og har
været hentet af skidttilpasbilen en 2-3 gange...Desværre bliver de ved
med at komme tilbage med ham efter en uges tid.

Henrik

Fra : Per Thomsen

Dato : 19-09-06 14:32

> Ville du finde sådan en nabo fair ?

Nej, men bliv ved med at punke ham. Humor plejer at virke.

> Heldigvis kan man da sige at mht den med at dø så er manden 70+ og har
> været hentet af skidttilpasbilen en 2-3 gange...Desværre bliver de ved
> med at komme tilbage med ham efter en uges tid.

Så sparer du også en del år med stive gardiner :)

Per

Fra : Henrik Madsen

Dato : 19-09-06 15:02

On Tue, 19 Sep 2006 15:31:57 +0200, "Per Thomsen"
<PerThomsenNews@hotmail.com> wrote:

>Nej, men bliv ved med at punke ham. Humor plejer at virke.

Lad os bare sige at den slags ikke virker på ham..

Han var faktisk suppleant på den der udsendelse der hed "7 sure mænd"

Hvis du hørte hvordan han snakker til konen (og omvendt) så ville du
blive forbavset....Han har ingen hæmninger med at stå i have og råbe
at hun er dum...Når hun så tysser ham ned råber han "Ja jeg er fanme
ligeglad med om naboerne hører mig for du er fandme så dum og det må
de også gerne vide..(Skal så siges at konen ikke er meget bedre i
hendes mund....Han er gammel sømand så vidt jeg ved så det er nok
derfra han har det og konen har det jo nok fra ham)...

>Så sparer du også en del år med stive gardiner :)

Ja klart..

Men som min mor plejer at sige....Den slags kan holde i 100 år for gud
vil ikke have ham og fanden tør ikke tage ham

Men hvis vi vender tilbage til emnet så har jeg faktisk næsten
besluttet at plastic må være det bedste...Jeg skruer en planke op i
bunden af væggen hvori plasten fastgøres og en ligeså i toppen...Jeg
bliver jo ligesom også nødt til at gøre noget så jeg slipper for at
pudset står og falder ned i min have...Så kan plastic'en samle det
op.. Jeg er ikke helt sikker men jeg tror den planke i toppen bliver
lidt utæt så der kan rende vand ind bagved..

Henrik

Fra : [8830]Plis

Dato : 19-09-06 20:20

> det vil han ikke og desuden var det forresten ikke ham der ejer
> matriklen..

Okay..her er da en oplysning duselv kan bruge til noget uden at skulle til
at ligge i en åben skyttegravskrig.
Faktisk måjeg da kommentere og sige at jeg aldrig har hørt noget så tåbeligt
som dit spørgsmål i oprindeligt indlæg...men lad det nu ligge.

Du skriver at aftalen er indgået(eller sådan forstår jeg det) med lejer af
matriklen ??
Hvis det er korrekt at vedkommende du har indgået aftalen med ikkeejer
matriklen ved siden af...så kan du finde ejerens navn(hvis ikke du kender
det i forvejen - og rette krav omat væggen bliver fikset. Vel at bemarke
hvis den er placeret i skel.
Så i stedet for at tale med halen...går du til hoved....og i dit tilfælde
ville jeg lade blodet flydetilbage til halen....for duhar da slet ikke godt
af at rende rundt med det i det tryk.,......Nabokrig fører ingen steder hen

Peder

Fra : Henrik Madsen

Dato : 19-09-06 21:34

On Tue, 19 Sep 2006 21:19:39 +0200, "[8830]Plis"
<plisbergFJERN@FJERNmail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>af at rende rundt med det i det tryk.,......Nabokrig fører ingen steder hen

Jamen der har jeg skam været....De kom og indvilligede i at sætte
væggen i stand men kun på betingelse af at jeg skulle indgå en ny
aftale med dem som involverede at jeg nu pludseligt skulle forpligte
mig yderligere.

De fremsatte 2 krav hvoraf det ene var urimeligt og det andet gik jeg
med på umiddelbart...Deres svar var at gik jeg ikke med på disse
yderligere krav fra dem udover det træ jeg allerede havde fældet som
en del af den oprindelige aftale så ville de IKKE istandsætte væggen.

PS. Hvis væggen nu ikke er placeret præcis i skel men f.eks 10 cm inde
på deres grund kan jeg så ikke teoretisk set forlange at der opsættes
et fælles hegn eller en hæk hvis de ikke vil istandsætte væggen. ?

Jeg skal ud og have gravet skelpælene frem så jeg kan få klarlagt hvor
skellet går helt præcist..

Henrik

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 20-09-06 10:03

Henrik Madsen wrote:

> Det skal så lige til historien tilføjes at jeg også normalt er til at
> snakke med....

Det synes jeg ikke man kan være uenig i, specielt fordi:

> [...]

> anden del af aftalen udført og så får man bare et svar der går på at
> det vil han ikke og desuden var det forresten ikke ham der ejer

Nej, det ville jeg ikke.

> Heldigvis kan man da sige at mht den med at dø så er manden 70+ og har
> været hentet af skidttilpasbilen en 2-3 gange...Desværre bliver de ved
> med at komme tilbage med ham efter en uges tid.

Hmm, SVJH er et af tegnene på begyndende demens at man - populært sagt -
bliver en større brokkerøv

Ebbe

Fra : Henrik Madsen

Dato : 20-09-06 11:54

On Wed, 20 Sep 2006 11:02:40 +0200, "Ebbe Kristensen"
<ebbe@ekologic.dk> wrote:

>Det synes jeg ikke man kan være uenig i, specielt fordi:

Hans påstand for at ville fælde træet var for i øvrigt at det var mit
træ der var skyld i at hans indervægge var så fugtige...Ja det og så
at vores fælles bagbo har et tag på et skur som stod og plaskede vand
ned på den væg der vender over mod ham....(Jeg ville nu ellers mene at
vandet rendte ned i den tagrende han har sat på udhænget men måske får
vandet SÅ meget fart på at det fiser hen over tagerenden.. )

>Nej, det ville jeg ikke.

Det er jo også derfor filmen knækker lidt for mig...Mit mål i livet er
ikke altid at være bedre end alle andre....Jeg vil også nogle gange
have lov til kun at være på højde/lavde med andre

>Hmm, SVJH er et af tegnene på begyndende demens at man - populært sagt -
>bliver en større brokkerøv

Han husker ihvertfald ad røven til.. Han fortalte min samlever hvor
god og flink en nabo han har været og hvor lidt jeg nogensinde har
gjort for ham og det gode naboskab...Bla har han efter eget udsagn
inviteret mig på øl mindst 5 gange (Reelt 2 gange og begge gange var
det for at få mig til at gøre forskellige ting) og at min mor var med
den ene gang og hun fik gin og tonic (Hun har ikke drukket de sidste
30 år...Rødvin undtaget)..

Hvis vi gør det op så har jeg fældet 2 træer som stod på min grund som
han mente generede ham samt gjort et par andre mindre ting som var
fair nok at bede om og derfor blev gjort straks...Han kan ikke komme
på een eneste ting som han har gjort for mig....Udover at invitere på
øl de 2 gange indenfor en måned i starten...

Den første gang meddelte han mig at den tidligere ejer af mit hus
havde givet ham lov at fælde nogle af mine træer så jeg skulle ikke
blive forbavset når der stod en og savede dem ned for han havde aftalt
med en som skulle komme og gøre det....Og han havde lovet ham træet
til pejsen som tak....

Så var linien ligesom lagt fra starten af

Henrik

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 20-09-06 12:53

Henrik Madsen wrote:

- snip -
OK. Jeg er overbevist. Han lyder sgu' ikke nem :(
Jeg begynder at forstå din lyst til at slå ham i hovedet med et eller andet
;)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Henrik Madsen

Dato : 20-09-06 13:57

On Wed, 20 Sep 2006 13:52:40 +0200, "Carsten Finn Rasmussen"
<cfr@c.dk> wrote:

>OK. Jeg er overbevist. Han lyder sgu' ikke nem :(
>Jeg begynder at forstå din lyst til at slå ham i hovedet med et eller andet

Ej så hellere et sted hvor det kunne gøre skade

Henrik

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 19-09-06 16:19

Henrik Madsen wrote:

> Hehe
>
> Nej for jeg har da ikke ødelagt den..

Well... du står alligevel til at blive straffet for hærværk... Hvis du
montere en pressening og en haveslange til at pisse vand ned ad væggen
24x7, så er jeg helt sikker på at retten vil tilkende dig skylden for at
væggen er gået istykker, og dermed skal du også betale... Forsikringen
vil ikke dække det, så du vil selv stå med erstatningen.

Hvis væggen er en del af hans ejendom, så må han også have ansvaret for
at den bliver vedligeholdt, at han så vælger ikke at gøre det, giver dig
ikke ret til at forværre situationen. At du er blevet taget i r*ven af
ham, er der egentlig ikke noget at gøre ved nu... dine træer er fældet
og han nægtede så at overholde hans del af aftalen. Da der nok næppe
blev lavet kontrakt er der ikke ret meget mere at gøre ved det. Men
næste gang han måske kommer og vil have dig til at gøre noget, så kan du
jo bare pege på væggen og sige at du gør det når væggen er bragt i
fornuftig stand. Hvis du ikke kan leve med at den ser skidt ud, så kan
du evt. bygge et hegn, men hvis det er hans ejendom skal du nok undlade
at bore eller på anden vise montere noget på væggen.

Jeg ville ignorere klaphatten og lade naturen gå sin gang... Hvis han
spørger dig om tjenester kan du jo bare henvise til den væg

Thomas

Fra : Henrik Madsen

Dato : 19-09-06 16:56

On Tue, 19 Sep 2006 17:18:40 +0200, Thomas Rasmussen
<thomas@p7.dk.too.invalid> wrote:

>men hvis det er hans ejendom skal du nok undlade
>at bore eller på anden vise montere noget på væggen.

Nu var det ligesom hegnssynsmanden der foreslog at jeg kunne skrue
noget på...Han foreslog dog nogle trykimpregnerede brædder for at få
den til at se ordentlig ud på en billigt måde... Det var hans ord at
jeg gerne måtte skrue noget på sådan en væg der vender mod mig uanset
at det er hans væg. Det skulle stå i hegnsloven at det må man gerne..

>Jeg ville ignorere klaphatten og lade naturen gå sin gang... Hvis han
>spørger dig om tjenester kan du jo bare henvise til den væg

Du kan tro jeg vil henvise til den væg....Altås da jeg snakkede med
ham om den blev jeg jo pludseligt henvist til at jeg måtte gå via hans
udlejere (hans sønner) så hvis han nogensinde kommer igen så bliver
han også henvist samme vej...Han har som lejer ingen rettigheder til
at bede mig om nogetsomhelst...Ikke engang om det så var noget jeg var
pligtig til at gøre iflg loven...Det glemte han bare at fortælle mig
da han kom og bad om at få fældet det træ.

Henrik

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-09-06 22:53

Henrik Madsen wrote:

> [...]
> jeg gerne måtte skrue noget på sådan en væg der vender mod mig uanset
> at det er hans væg. Det skulle stå i hegnsloven at det må man gerne..

Ja, OK. Men der er 'lissom' pokker til forskel på at sætte noget pæn
beklædning på, som på normal måde hindrer vandindtrængning i muren og så
bevidst at lave noget, som øger vandindtrængningen.

Det første er helt legalt. Det andet er decideret hærværk og kan hurtigt
komme til at koste dig spidsen af en jetjager i erstatning.

Tag lige en dyb indånding og tæl så til 10. Alt det ballade er sgu ikke det
forhøjede blodtryk værd.

Ærgrer det dig med det træ, han fik snakket dig til at fælde, så plant et
nyt samme sted. Det er ikke træet, der gør hans udhus fugtigt, det er den
manglende vedligeholdelse.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Henrik Madsen

Dato : 25-09-06 22:14

On Sat, 23 Sep 2006 23:52:59 +0200, "Erik Ginnerskov"
> [...]

>beklædning på, som på normal måde hindrer vandindtrængning i muren og så
>bevidst at lave noget, som øger vandindtrængningen.

Det kan meget vel være men grunden til at vandet i så fald trænger
igennem er jo så fordi væggen er i en dårlig forfatning og ikke fordi
jeg planter nogle planter der..

>Det første er helt legalt. Det andet er decideret hærværk og kan hurtigt
>komme til at koste dig spidsen af en jetjager i erstatning.

Altså jeg har gjort ham opmærksom på at væggen er dårlig og han har
pure afvist at gøre noget ved det..

Vil det så sige at du mener at jeg skal tilpasse hvad jeg gør efter
hvad stand han vælger hans væg skal være i.. (Kan gud så også
tilpligtes at undlade at lade regnen ramme hans væg fordi han ikke
gider holde den iorden ????)

§25 i hegnsloven siger jo netop at jeg må opsætte en espalier og
plante noget opad væggen.

>Tag lige en dyb indånding og tæl så til 10. Alt det ballade er sgu ikke det
>forhøjede blodtryk værd.

Der bliver vel ingen ballade...Han vil ikke sætte sin væg istand, jeg
vil ikke se på den i den stand den er i så jeg benytter mig af §25 i
hegnsloven og planter noget beplantning som kun beskadiger hans væg
fordi den i forevejen er dårlig. Jeg har givet ham mulighed for at få
væggen fikset og det har han pure afvist....Skal jeg så bare vælge at
se på den grimme væg fordi den nu er i en så sørgelig forfatning at
det vil skade den næsten uanset hvad jeg gør ved den ?

Nu lovede jeg ikke at citere ham for det men det var faktisk en vis
mand jeg snakkede med om hegnssagen som gjorde mig opmærksom på at jeg
var i min gode ret til at sætte en espalier op.

>Ærgrer det dig med det træ, han fik snakket dig til at fælde, så plant et
>nyt samme sted. Det er ikke træet, der gør hans udhus fugtigt, det er den
>manglende vedligeholdelse.

Det ærgrer mig ikke en skid med træet...Det stod alligvel til fældning
næste år fordi vi påtænker at anlægge en svømmepøl i den del af haven,
det pisser mig af at en aftale åbenbart kun er en aftale indtil jeg
har udført min del af den. (Og han skal endda holde væggen iorden iflg
hegnsloven, mit træ overtrådte ingen regler)...

Henrik

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-09-06 00:49

Henrik Madsen wrote:

> Vil det så sige at du mener at jeg skal tilpasse hvad jeg gør efter
> hvad stand han vælger hans væg skal være i..

Nej, for pokker da. Men du skal absolut ikke begynde på at pakke hans mur
ind i tætsluttende plastfolie eller presseninger med indløb foroven, som du
har fablet om. Det betragtes som hærværk og det er strafbart og udløser
erstatningspligt.

Derimod vil jeg bifalde, at du sætter et espalier op og/eller planter noget
op ad muren for at skjule det grimme. Det vil i øvrigt i nogen grad
modvirke, at slagregn trænger ind i muren. Derved får du en pænere udsigt og
den trælse nabo får måske en lidt tørere mur indvendig.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Henrik Madsen

Dato : 27-09-06 21:47

On Wed, 27 Sep 2006 01:48:59 +0200, "Erik Ginnerskov"
> [...]

>har fablet om. Det betragtes som hærværk og det er strafbart og udløser

Det var jo sådan set mest for at undgå det nedfaldende puds ...

> [...]
>modvirke, at slagregn trænger ind i muren. Derved får du en pænere udsigt og
>den trælse nabo får måske en lidt tørere mur indvendig.

Tro mig....Jeg har sådan en brønd så vand koster kun lidt strøm til
mit vandværk....Jeg er en stor stor tilhænger af at vande mine
blomster....specielt dem på min espalier...Jeg tror IKKE det kommer
til at betyde MINDRE fugt for ham..

Henrik

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-09-06 23:25

Henrik Madsen wrote:

> [...]
> mit vandværk....Jeg er en stor stor tilhænger af at vande mine
> blomster....specielt dem på min espalier...Jeg tror IKKE det kommer

Undskyld, men for mig lyder det unægtelig som om det er dig, der vil ufred.
Jeg skal ikke ulejlige mig med flere forsøg på at tale dig til besindighed.
EOD.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Henrik Madsen

Dato : 28-09-06 23:27

On Thu, 28 Sep 2006 00:24:34 +0200, "Erik Ginnerskov"
> [...]

>Jeg skal ikke ulejlige mig med flere forsøg på at tale dig til besindighed.

Det kan du jo så godt mene..

Jeg mener bare at når jeg laver en aftale og når jeg så har gjort mig
del så nægter modparten pludseligt at udføre det som var deres del af
aftalen så er DE da ude på ufred.. Specielt fordi den vægs forfatning
jo primært er noget DE ville få glæde af at få sat i stand.

At jeg så efterfølgende vælger at plante noget op ad den og vande
dette kan jeg ikke få til at jeg vil ufred.

Men ok, der er forskel på folk...Nogen lader sig bare pisse på og
bøjer hovedet..

Henrik

Fra : Per Thomsen

Dato : 29-09-06 13:27

> [...]
> dette kan jeg ikke få til at jeg vil ufred.
>
> Men ok, der er forskel på folk...Nogen lader sig bare pisse på og

Nu er det, at undlade hævm, jo ikke at bøje hovedet.
Fordi naboen er sunket så dybt, behøver man jo ikke nødvendigvis at lade sig
rive med. I det lange løb, står man sig bedst ved at holde sin sti ren.
Det udelukker selvfølgelig ikke, at du planter espalier. - Men der er ingen
grund til at overvande dem, for at starffe naboen.

Per

Fra : Knud S.

Dato : 19-09-06 16:52

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse news:450f8712$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Henrik

> Med den holdning du ligger for dagen kan man ikke fortænke
> din nabo i ikke at gøre som du gerne vil have.

Prøv at svare på det manden spørger om og ikke på det
du ikke aner noget om og ingen har bedt om.
Moralprædikere er der rigeligt af - de sidder nærmest og venter
på at kunne overfalde en.
Hvad med at gå ud og nyde det fine vejr i stedet for.

Fra : Max

Dato : 19-09-06 17:04

Hej Knud

> [...]
> på at kunne overfalde en.
> Hvad med at gå ud og nyde det fine vejr i stedet for.

Prøv lige at læse dit eget indlæg engang og følg så dine egne råd.

Mvh Max

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 19-09-06 17:25

Henrik Madsen wrote:
> Hej
- snip en masse hævnsnak -

Hvis den væg generer dig så meget, så få dog gjort noget ved den. Tilbyd
evt. at du leverer arbejdet og han leverer materialerne.
De 70+ kunne jo være en medvirkende årsag til at han ikke selv orker/kan.

Hvis det eneste problem er lidt nedfalden puds kan jeg ikke se problemet.
Det kan ikke tage mange 10 min. om måneden at fjerne det.

Hvis det også er udseendet, skal du prise dig lykkelig over at han ikke
udnytter sin ret til at male væggen skrigende orange med en vandafvisende
maling.

Som andre har sagt, er der aldrig nogen vindere i en nabokrig. Jeg mangler
endnu at møde det menneske som man ikke kan snakke med.

Jeg plejer at anbefale grill og rødvin, men naboens alder taget i
betragtning ville jeg nok vælge sild og snaps.
Det er utroligt hvad man kan løse under en god middag/frokost :)

Dine bemærkning omkring 'skidttilpasbilen' vælger jeg at se bort fra. Intet
ordentligt menneske kan mene det, så det er nok bare en finke der er røget
af panden under debatten.

Ære og ære er mange ting. En gammel sømand, der oplever at han ikke længere
er hvad han var, har ikke brug for 'en ung hvalp' der skal fortælle ham hvad
han må og ikke må. Ofte kan æren ligge i at bøje af. Når man har nået 70+
har man også vundet retten til at være lidt 'sær' og gammeldags ;)

Fra : Henrik Madsen

Dato : 19-09-06 19:23

On Tue, 19 Sep 2006 18:25:08 +0200, "Carsten Finn Rasmussen"
<cfr@c.invalid> wrote:

> [...]
>evt. at du leverer arbejdet og han leverer materialerne.
>De 70+ kunne jo være en medvirkende årsag til at han ikke selv orker/kan.

Det var jo sådan set også det jeg troede da jeg lavede en aftale med
ham om at jeg fældede det træ og så ville han sætte den væg i
stand..(Hvilket jo også må være til hans fordel da han selv har
beklaget sig over at pudset falder ned i spandevis indendøre i hans
skur og det er han træt af)..

Der hvor jeg kommer fra er en aftale en aftale og hvis man bryder den
så må man selv svare følgerne..

Nu har jeg levet med den grimme væg i 8 år og havde det ikke været
fordi vi lavede den aftale så kunne jeg sagtens leve med den..

Men når han så indgår en aftale som han alligevel ikke har tænkt sig
at holde så bliver jeg altså lidt pissed..

Henrik

Fra : Bondemand

Dato : 19-09-06 20:15

> [...]
> vil vel også holde godt på fugt og så videre..
>
> PS. Materialet må selvfølgelig også godt være pænere end væggen er

Plant dog lidt efeu... det er pænt at kikke på...

Mvh
Bondemand

Fra : Henrik Madsen

Dato : 19-09-06 21:35

On Tue, 19 Sep 2006 21:15:27 +0200, "Bondemand"
<grinderslev.Fjerndette@snaps.dk> wrote:

>Plant dog lidt efeu... det er pænt at kikke på...

Min far foreslog en espalier og så sådan nogle kravlende planter..

Henrik

Fra : John V.

Dato : 21-09-06 00:08

> [...]
> vil vel også holde godt på fugt og så videre..
>
> PS. Materialet må selvfølgelig også godt være pænere end væggen er

Hæhæ, godt vi ikke er naboer.

Jeg går ud fra der er tale om en mur i et skel?
Men hvis du bygger en glasfibervæg uden på den gamle, med f.eks. 1-2 cm
afstand og så bare fylder mellemrummet op med en vandslange, tror jeg det
kommer til at fungere helt fint. Det bliver selvfølgelig heller ikke helt
billigt.

JV

Fra : Henrik Madsen

Dato : 21-09-06 08:03

On Thu, 21 Sep 2006 01:08:10 +0200, "John V."
<nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> wrote:

>Hæhæ, godt vi ikke er naboer.

Nu er det jo ikke noget jeg bare pr automatik gør ved alle
naboerne....Du skal faktisk pisse en del på mig før jeg bliver sådan
her

> [...]
>kommer til at fungere helt fint. Det bliver selvfølgelig heller ikke helt

Det billige alternativ som jeg tror jeg vil benytte mig af er et par
billige forskallingsbrædder som skrues på hhv i top og bund og imellem
spændes så noget plastic...Ikke for at holde på fugten men for at
forhindre at pudset fra hans væg falder ned på min grund...Det kan der
jo ikke være noget galt i når han ikke vil få det fikset, jeg regner
ikke med at det kan være rimeligt at jeg skal rende og samle hans
bygning op fra min grund i store flager..

Henrik

Fra : Wosie1611

Dato : 22-09-06 07:56

Du lyder faktisk til at være en meget reel og venlig nabo. Jeg ville da ikke
have noget imod at være din nabo.

Alle mine nærmeste naboer er alle pensionister og de er sgu' flinke. De er
alle til at snakke med og meget hjælpsomme, men alle er desværre ikke ligeså
heldige som mig.

Kan godt forstå at du bliver pissed og at han ikke overholder aftaler, hader
selvsamme folk. Men du skal have held og lykke herfra til dit projekt.

Har desværre ikke noget brugbart forslag udover at bore nogle huller i hans
væg og hælde noget dynamit ned i....

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 25-09-06 10:54

Wosie1611 wrote:

> Alle mine nærmeste naboer er alle pensionister og de er sgu' flinke.
> De er alle til at snakke med og meget hjælpsomme,

Slår de min pensionist-nabo?

Jeg var lige væk en forlænget weekend og da jeg kom hjem opdagede jeg et han
har klippet vores fælles hæk - osse inde på min side. Jo, jo, den trængte
men det havde han nu ikke behøvet.

Jeg må vist hellere lige kigge indenfor med noget flaskeværk af en art

Ebbe

Fra : Max

Dato : 25-09-06 11:05

Hej Ebbe

> Slår de min pensionist-nabo?

Mine naboer er også glad for deres nabo, det ene sted
lukkede jeg et sprængt vandrør kl. 3 om natten, det andet
sted fiskede jeg konens prinsessering i kloarksystemet,
bare for at nævne et par eksempler, så jeg får også
engang imellem løst problemer via mine naboer :)

Mvh Max

Fra : Henrik Madsen

Dato : 25-09-06 22:17

On Mon, 25 Sep 2006 12:04:51 +0200, "Max"
> [...]

>bare for at nævne et par eksempler, så jeg får også
>engang imellem løst problemer via mine naboer :)

Ja jeg er jo så kendt i kvarteret blandt de andre naboer som ham den
flinke der er god med computere osv...Jeg har flere gange hjulpet dem
i kvarteret med at få deres PC'ere op at stå igen efter de havde leget
lidt for meget med noget...

Bare kedeligt med sådan en gammel idiot...Nu ska man jo ikke ønske
andre mennesker noget ondt men jeg skal da ikke lægge skjul på at jeg
nok ikke ligefrem kommer til at vande høns når han forhåbentligt i
snar fremtid stiller træskoene..

Henrik

Fra : Wosie1611

Dato : 29-09-06 13:46

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> trængte men det havde han nu ikke behøvet.
>
> Jeg må vist hellere lige kigge indenfor med noget flaskeværk af en art

Tror faktisk min nabo slår din nabo. Han har slået mit græs, lavet et hegn
til mig og hjælper mig med at lave resten af det jeg mangler på mit tag :).
Det var så naboen til højre for mig (han er også gammel snedker). Men jeg
hjælper ham så også med hans pc.

Naboen til venstre for mig slår hækken for mig...

Naboen overfor mig har hjulpet mig med loftlemmen....

tja. hvad kan jeg sige..... :)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 29-09-06 14:00

Wosie1611 wrote:

> tja. hvad kan jeg sige..... :)

Bliv boende!

Ebbe

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-09-06 21:57

Wosie1611 wrote:

> tja. hvad kan jeg sige..... :)

Min nabo kørte noget groft ikke-komposterbart haveaffald væk for mig - bare
fordi han havde lyst til at afprøve sin nye 4-hjuls crosser med hænger. Jeg
har heller ikke noget at klage over der.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk