Huseftersyn?
Fra : Michael og Vibeke

Dato : 18-09-06 09:10

Hej Ng

Min kone og jeg har fået bygget hus for et års tid siden, og det er nu tid
til huseftersyn.

Hvor meget går man i detaljer mht. Hvad man synes der skal udbedres??

For eksempel: Vores dørkarme. De er malet hvide men knasterne i træet er
meget tydelige at se.
Er det noget man skal leve med eller skal det gøres om?

Hvad siger I?

Og er der andre faldgruber?

På forhån tak for svar.

Mvh

Michael

--
Der findes 10 slags mennesker i verden
Dem der forstår det binære talsystem og dem der ikke gør.

Fra : Martin

Dato : 18-09-06 09:41

"Michael og Vibeke" <76260145FJERN@jafnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget tydelige at se.
> Er det noget man skal leve med eller skal det gøres om?

Jeg ville nok kontakte en byggesagkyndig. Han skal formentlig have et par
tusinde kroner for at hjælpe, men de penge kan meget hurtigt tjene sig hjem
igen.

/Martin

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 18-09-06 13:28

On Mon, 18 Sep 2006 10:41:11 +0200, "Martin" <mb@nospam.dk> wrote:

>Jeg ville nok kontakte en byggesagkyndig. Han skal formentlig have et par
>tusinde kroner for at hjælpe, men de penge kan meget hurtigt tjene sig hjem
>igen.

Jeg er fuldstændig enig. Vi har lige haft 5-års eftersyn, og han fandt
en del mere, som vi aldrig havde fundet.

Så med mindre du er fagmand, så er det en rigtig dårlig (og måske også
dyr) ide at spare de par tusinde en byggesagkyndig koster.

/Lars
--
www.tomtompoi.dk. Gratis POI til alle
www.progressio.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 10:32

Michael og Vibeke wrote:
> [...]
> er meget tydelige at se.
> Er det noget man skal leve med eller skal det gøres om?

Det skal laves om. Det er fordi knasterne ikke er grundet med shellak inden
hvidmaling. Sjusk, men det sker tit.

Stig Bang-Mortensen

Fra : TT

Dato : 18-09-06 10:41

"Stig Bang-Mortensen" <sbmsnabelamortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det skal laves om. Det er fordi knasterne ikke er grundet med shellak
> [...]

Det er mere normen at de trækker igennem, også på vinduer og døre. Jeg har
forespurgt hos Valfac, og det "skal" de gøre.

-TT

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 11:12

TT wrote:
> [...]
>>

> Det er mere normen at de trækker igennem, også på vinduer og døre.
> Jeg har forespurgt hos Valfac, og det "skal" de gøre.

Det er stadig sjusk. De gør det kun fordi firmaerne ikke gider lave det
ordentligt.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Max

Dato : 18-09-06 12:07

Hej

> Det er stadig sjusk. De gør det kun fordi firmaerne ikke gider lave
> det ordentligt.

Folk kan vel bare bestille deres døre og vinduer i knastfrit træ.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 12:39

Max wrote:
> Hej

> Folk kan vel bare bestille deres døre og vinduer i knastfrit træ.

Det er knald i låget. At lave døre der skal males i knastfrit træ er spild
af penge. Prøv at se alle de døre der blev afsyret i 1970´erne. Det
myldrede med knaster, men ingen brune pletter fordi de var lavet ordentligt.

Stig Bang-Mortensen

Fra : TT

Dato : 18-09-06 14:15

> Det er stadig sjusk. De gør det kun fordi firmaerne ikke gider lave det
> ordentligt.
> --
> Mvh
>
> Stig Bang-Mortensen

Det er nok fordi det skal være billigt - men havde hjeg vidst det da jeg
skulle vælge vinduer, havde jeg måske valgt nogle andre, for pænt er det
ikke med brune pletter på alle vinduer og døre.

Hvordan kan man "nemt" slippe over at få dem væk.

-TT

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 15:03

TT wrote:

> [...]
> er det ikke med brune pletter på alle vinduer og døre.
>
> Hvordan kan man "nemt" slippe over at få dem væk.

Bingo. Mange glemmer i deres iver, efter at få tingene så billigt som
muligt, at hvis man bruger en højere kvalitet, kan man få mere for sit hus.

Stig Bang-Mortensen

Fra : TT

Dato : 18-09-06 15:15

> Bingo. Mange glemmer i deres iver, efter at få tingene så billigt som
> muligt, at hvis man bruger en højere kvalitet, kan man få mere for sit
> [...]

Jeg fik vist fejl forklaret mig, jeg skulle ikke have det til den lavest
mulige pris, jeg valgte Rational fordi jeg havde et indtryk af det var et
godt produkt, det er det også - sikker, men der er stadigvæk knastudtræk.

-TT

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-09-06 12:37

TT (fjern) wrote:

> Det er mere normen at de trækker igennem, også på vinduer og døre.. Jeg har
> forespurgt hos Valfac, og det "skal" de gøre.

Det er sjusk, ganske enkelt.

Jeg er ved at male dør- og vindueskarme hos os, og jeg kan da godt
finde ud at give det 3 lag shelllak.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin

Dato : 18-09-06 13:19

>Det er sjusk, ganske enkelt.
>
>Jeg er ved at male dør- og vindueskarme hos os, og jeg kan da godt
>finde ud at give det 3 lag shelllak.

Ja - men hvis du var maler, så ville du nok også gerne have beraling for de
3 gange ekstraarbejde - evt. tillagt kørsel.

Der er formentlig ikke tale om sjusk, men om at man får hvad man betaler
for - eller aftaler sig til.

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 14:29

Martin wrote:
> [...]
> for de 3 gange ekstraarbejde - evt. tillagt kørsel.
>
> Der er formentlig ikke tale om sjusk, men om at man får hvad man

Tre gange shellak kan du give i løbet af en time. Begynd fra en ende af og
fortsæt rundt i en køre til alt har fået tre gange.

Det er da maleren der er noget galt med, hvis det de har lavet skal laves om
efter et år. Det er dårlig rådgivning og dårligt håndværk.

Stig Bang-Mortensen

Fra : TT

Dato : 18-09-06 15:17

> [...]
> om
> efter et år. Det er dårlig rådgivning og dårligt håndværk.

Men kan man blot gove shellak ovenpå den eks. maling, så pletmale ?

-TT

Fra : C boy

Dato : 18-09-06 17:19

"Michael og Vibeke" <76260145FJERN@jafnet.dk> wrote in message
> [...]
> meget tydelige at se.
> Er det noget man skal leve med eller skal det gøres om?

well jeg ville bruge samme fremgangsmåde som når et fly bliver overdraget
fra Boeing, ALT og jeg mener ALT bliver gennemgået af modtager, de sætter
små klistermærk pile på ALT der er forkert, sæder der sidder lidt skævt,
sæder der har fejl (fnuller etc i syningen), ridser i kabinen,-kort sagt
ALT!,-det er svært at modsige at det ikke er en fejl.