Stihl FS 55
Fra : Hatting

Dato : 17-09-06 16:25

Hejsa.

jeg har en FS 55 stihl buskrydder, Som har stået stille et års tid.
Er der nogle der ved hvordan tomgangs skruen skal stå?
Nu tænker jeg på hvis nu jeg skruer den helt i bund ved i så hvor langt den
skal ud?
Jeg kan BARE ikke huske det
Håber der er nogle der kan hjælpe !
På forhånd tak

Mvh

Søren

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 17-09-06 18:31

> [...]
> Er der nogle der ved hvordan tomgangs skruen skal stå?
> Nu tænker jeg på hvis nu jeg skruer den helt i bund ved i så hvor langt

Jeg ville da bare starte den og så indstille den så den kører fint i
tomgang.

meget sværer er det ikke.

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Hatting

Dato : 17-09-06 19:26

Hmm ja det ved jeg så godt :-/
Mit spørgsmål var ikke om den kørte fint !
Men HVAD den skal stå !!!!!

Søren

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 17-09-06 22:14

"Hatting" <villum@iname.com> skrev i en meddelelse
> Hmm ja det ved jeg så godt :-/
> Mit spørgsmål var ikke om den kørte fint !
> Men HVAD den skal stå !!!!!

Fint fint bare his dig op, hvis du blive gladere af det, hvilket jeg nu
næppe tror du gør.
Jeg prøvede at hjælpe dig, men nej nej, så begynder du både at kaste rundt
med !!! og store bogstaver.
Tag dig dog sammen mand.

Lars Bisgaard

Fra : Hatting

Dato : 18-09-06 07:47

Det er dig dig der skal tag dig sammen!
Du svare jo ikke på spørgsmålet, en news gruppe er til for at man kan
hjælpe!
Og dumme svar som du gir kan man jo ikke bruge til noget
Så tænk lige på hvad du skriver en anden gang !!!
Så Lars lad være med at svar på noget du ikke ved noget om !

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 18-09-06 11:23

Hatting wrote:
> Det er dig dig der skal tag dig sammen!

Det var dog en underlig opførsel.

> Du svare jo ikke på spørgsmålet, en news gruppe er til for at man kan
> hjælpe!

En newsgruppe er ikke en 'hotline', hvor man har krav på et svar. Hvis man
er heldig (og høflig) er der nogle flinke mennesker der vil dele deres
viden/erfaringer.

> Og dumme svar som du gir kan man jo ikke bruge til noget

Hvori ligger lige det 'dumme'. Som du nu ved, beskriver manualen en
grundindstilling der gør at motoren kan starte. Derefter laver du en
finjustering. Nøjagtigt som Lars har foreslået.

> Så Lars lad være med at svar på noget du ikke ved noget om !

Jeg tror ikke at du behøver bekymre dig om at Lars giver dig nogle råd i
fremtiden. Hverken gode eller dårlige ;)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Hatting

Dato : 18-09-06 11:47

Nej det vil jeg sætte pris på han ikke gør. Det samme gælder dig !

Fra : TT

Dato : 18-09-06 14:13

> Nej det vil jeg sætte pris på han ikke gør. Det samme gælder dig !

Det er der nok ikke mange der vil - jeg melder mig også frivilligt til at
undlade at give dig andre råd end det her: Lad være med at topposte - hvor
svært kan det være at forstå, det fremgår jo af manualen for usenet, som du
kan læse her: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

-TT

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 18-09-06 16:05

Hatting, Du ved åbenbart intet om motorer, jeg prøvede at hjælpe dig, men
fandt så ud af at du var en klapHat.

Og det du fik ud af at svine mig og andre til, gør at du nu ryger lige ned,
i mit dybe sorte kill filter.
Men, med det opførsel du ligger for dagen så er jeg nu nok ikke den eneste,
som har dig liggende der !

over and out.

Lars Bisgaard

Fra : Stefan

Dato : 19-09-06 18:16

"Hatting" <villum@iname.com> wrote in message
> Hmm ja det ved jeg så godt :-/
> Mit spørgsmål var ikke om den kørte fint !
> Men HVAD den skal stå !!!!!
>
> Søren

Hvis man ikke kan stille tomgangen på sådan en simpel maskine uden manual
bør man nok lade en der kan gøre det uden!

Stef

Fra : Madsen58

Dato : 17-09-06 20:12

Hatting wrote:
> [...]
> Er der nogle der ved hvordan tomgangs skruen skal stå?
> Nu tænker jeg på hvis nu jeg skruer den helt i bund ved i så hvor

se video
http://www.stihlusa.com/trimmers/FS55.html
--
Hilsen Madsen