alle de edderkopper ...
Fra : rasmus carlsen

Dato : 16-09-06 13:23

Hejsa,

Første efterårssæson i eget hus ... og puha der kavler mange edde3rkkopper
rundt på gulvet og i hjørerne. Hvornår holder de op med det?

ras

Fra : Max

Dato : 16-09-06 13:30

Hej

> Første efterårssæson i eget hus ... og puha der kavler mange
> edde3rkkopper rundt på gulvet og i hjørerne. Hvornår holder de op med
> det?

Når du flytter på syvende sal.

Mvh Max

Fra : Martin Bak

Dato : 16-09-06 14:05

"rasmus carlsen" <rasmus_punktum_carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Første efterårssæson i eget hus ... og puha der kavler mange edde3rkkopper
> rundt på gulvet og i hjørerne. Hvornår holder de op med det?

Giv dem dårligere livsbetingelser: Luk alle revner for eksempel mellem
paneler og væg og ved vinduesplader etc. med acrylfugemasse. Jo flere revner
og sprækker du har rundt omkring, des flere edderkopper vil kunne finde sig
en bolig i dit hus. Noget andet er, at det ser pænere ud hvis der er sluttet
ordentligt af..

Martin

Fra : Inger Pedersen

Dato : 16-09-06 17:17

"rasmus carlsen" <rasmus_punktum_carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Første efterårssæson i eget hus ... og puha der kavler mange edde3rkkopper
> rundt på gulvet og i hjørerne. Hvornår holder de op med det?

Når du har ramt dem med fluesmækkeren/dagens avis/hjemmeskoen.

Hilsen Inger

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-06 17:27

rasmus carlsen wrote:
> Hejsa,
>
> Første efterårssæson i eget hus ... og puha der kavler mange
> edde3rkkopper rundt på gulvet og i hjørerne. Hvornår holder de op med
> det?

Det gør de aldrig. Tænk på hvor mange insekter de spiser.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 16-09-06 19:25

In news:450bec84$0$75033$14726298@news.sunsite.dk,
rasmus carlsen <rasmus_punktum_carlsen@tdcadsl.dk> Typed:
> Hejsa,
>
> Første efterårssæson i eget hus ... og puha der kavler mange
> edde3rkkopper rundt på gulvet og i hjørerne. Hvornår holder de op med
> det?

Tænk positivt, edderkopper er tegn på et godt indeklima.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 18-09-06 20:23

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:450c4164$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Tænk positivt, edderkopper er tegn på et godt indeklima.

Har sq boet i meget lort som ungkarl.
og fuck et indeklima skal være dårligt for at jage ederkopper væk.

Jens

Fra : Gainsbourg

Dato : 18-09-06 20:08

> Første efterårssæson i eget hus ... og puha der kavler mange edde3rkkopper
> rundt på gulvet og i hjørerne. Hvornår holder de op med det?
>
> ras

Vi har indendørskatte. De fanger og spiser edderkopperne med stor
fornøjelse, ligesom fluer, myg og andre insekter byder på en kærkommen
anledning til at slippe jagtinstinktet løs.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Svante

Dato : 20-09-06 19:39

Eller have lidt fritgående høns (det må vi ikke lige nu pga.
fugleinfluenza), men ellers tager den en god bid af edderkopper, ellers er
edderkopper faktisk et nyttedyr.

Svante

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-09-06 09:25

Petersen_Michael wrote:
> In news:450bec84$0$75033$14726298@news.sunsite.dk,
> rasmus carlsen <rasmus_punktum_carlsen@tdcadsl.dk> Typed:

> Tænk positivt, edderkopper er tegn på et godt indeklima.

Sludder og vrøvl.
Edderkopper er overalt.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-09-06 22:04

rasmus carlsen wrote:

> Første efterårssæson i eget hus ... og puha der kavler mange
> edde3rkkopper rundt på gulvet og i hjørerne. Hvornår holder de op med
> det?
Tjahh :)

Lidt info
http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/husedderkop.htm

"Husedderkopperne (der findes flere arter af slægten Tegenaria) hører til
vore største edderkopper. Selve kroppen kan blive op til 1,5 cm lang og
benene op til 3,5 cm lange. "

Jeg har set et eksemplar hvor kroppen var større
Skulle sgu have fanget den og sendt den ind, men det var for meget - selv
for mig :)

Det var i forb med en vinduesrenovering da vi boede i lejlighed
Een af få gange jeg ikke har "skældt ud" over edderkoppehysteriet

Sort og skinnende med tydelige hår på benene - ouch

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 21-09-06 17:30

In article <4511acc8$0$20262$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote:

> http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/husedderkop.htm

Fy for helvede en kal... har haft en del af dem i år.. aner ikke hvad
der sker for dem for perioden 2003-2005 havde jeg kun 1-2, men i år
"fangede" jeg 5-6 stykker i løbet af 14 dage...

De må gerne holde sig væk.. så vidt jeg errindrer betaler de ikke
husleje og slige personager/kryb skal bare ud :))

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : rasmus carlsen

Dato : 21-09-06 21:30

ja det er jo spændende alt sammen Jeg lever nok med edderkopperne, jeg
var mere nysgerrig efter om de dersens små lodne øgler forsvinder igen til
foråret eller om de på et tidspunikt fryser så meget (selv indenfor), at de
falder i søvn.

ras