El/vand/varme - virker dette realistisk?
Fra : Tychsen

Dato : 15-09-06 21:37

Hej,

jeg er ved at regne vores forbrug ud. Og i den forbindelse skal jeg jo
kende satserne på de forskellige ting.

Jeg har surfet rundt på Odense Vandselskabs, Odense Energis og Odense
Fjernvarmes hjemmesider. Men de priser de oplyser er jo med så mange
tillæg, afgifter og andre forbehold, så jeg er helt forvirret.

Jeg er interesseret i den pris jeg kan gange på vores forbrug, som så
vil give vores udgift. Jeg er dog klar over, at jeg til flere
forbrugsgoder skal tillægge abonnement og/eller målerafgifter. Disse
er årlige, og har ikke noget med enhedsprisen at gøre. Men ellers vil
jeg gerne indeholde alle løbende afgifter i enhedspriserne.

Dette er, hvad jeg er kommet frem til:

El: 1,61 kr./kWh + abonnement: 833,75 kr./år
Vand: 37,69 kr./m3
Varme: 18,75 kr./m3 + målerafgift:325 kr./år + rumafgift: 90m2 x 4,25
kr = 765 kr/år.

Er jeg helt galt på den???

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-09-06 08:05

"Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

El: 1,61 kr./kWh + abonnement: 833,75 kr./år
Vand: 37,69 kr./m3
Varme: 18,75 kr./m3 + målerafgift:325 kr./år + rumafgift: 90m2 x 4,25
>kr = 765 kr/år.

Vedr. vand: Husk afledningsafgiften, da den beregnes ud fra forbruget, om så
100% går til at vande have ;).

Fra : Tychsen

Dato : 16-09-06 20:35

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> [...]
>
> Vedr. vand: Husk afledningsafgiften, da den beregnes ud fra forbruget, om så

Er den ikke inkluderet? Se
http://www.ov.dk/ov/sitemenu.nsf/frontpage?openpage&topsize=62&biglogo=0&menusize=100&wmain=maindoc.nsf/lookupbyurl/priser&wnavi=../LookupByUrl/leftmenupriser
???

Fra : TT

Dato : 18-09-06 15:26

[...]

Der er vist forskel på vandprisen, afhængigt af hvor man bor, jeg har gættet
det er i nærheden af Odense, men er det landzone eller Byzone ?

-TT