rullegræs
Fra : claus

Dato : 15-09-06 07:24

Hej gruppe

jeg har et stykke græs på ca 30 m2 som jeg overvejer at udskifte med
rullegræs

nogen her i gruppen der har erfaring med selv at gøre dette job med et godt
resultat
og er der nogen ting jeg absolut skal være opmærksom på

evt nogen der ved hvor henne omkring esbjerg man kan købe rullegræs til
fornuftige priser

claus

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-09-06 16:41

"claus" <claus@ofir.dk> skrev >

> evt nogen der ved hvor henne omkring esbjerg man kan købe rullegræs til
> fornuftige priser

Det er altid fornuftige priser, altså set fra sælgers synspunkt. Med mindre
du venter besøg af Dronningen, skulle du vel nok kunne overleve at så
græsset selv?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : claus

Dato : 17-09-06 16:03

> [...]
> mindre
> du venter besøg af Dronningen, skulle du vel nok kunne overleve at så

ja ja det ville jeg egentlig gerne men min kone er dagplejer med en masse
børn i haven så det duer nok ikke lige at skulle holde dem ude af haven
flere måneder med rullegræs burde det vel gå lidt hurtigere inden græsset
kan betrædes

Fra : MetroHenrik

Dato : 02-10-06 11:56

"claus" <claus@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> børn i haven så det duer nok ikke lige at skulle holde dem ude af haven
> flere måneder med rullegræs burde det vel gå lidt hurtigere inden græsset

Her er min erfaring som privatperson og som gartner i Roskilde kommune.
(engang)
Først skal jorden være i orden.
Du skal gøre det samme som om du ville så græsfrø. Det er faktisk først her
forskellen kommer
Så græs: Plænen skal have ro i 6 uger, mindst. Herefter slår du græsset.
derefter ro i 1-2 uger, så slå plænen igen, og nu kan du bruge den.
Rullegræs: Udrul græsset, og giv det ro i 4-6 uger. Herefter kan du se om du
kan løfte tæppet , kan du det skal det have yderligere ro. Først når du kan
hive i tæppet uden at løfte hjørner, kan du bruge plænen.

Vi lagde rullegræs i en børnehave i Roskilde for nogle år tilbage. Det stod
rigtigt flot, indtil 14 dage efter vi lukkede op. Så var det slidt af igen.

Min private mening er at den eneste forskel på rullegræs og sågræs, er
synet. (og prisen)
Den ro plænen skal have efter udlægningen, er næsten den samme.
Jeg skal selv her i efteråret anlægge 800M2 græsplæne, og jeg er ikke i
tvivl, den bliver sået. Er er ingen børn der bruger græsplænen fra ca. nu af
og indtil slut April start Maj.

Henrik

Fra : Aksel

Dato : 15-09-06 19:52

> og er der nogen ting jeg absolut skal være opmærksom på

Jorden skal være lige så godt planeret som til såning.

Hilsen Aksel