Olieblandet Benzin
Fra : Thomas

Dato : 12-09-06 18:36

Skal have startet min nye gamle (eller er det omvendt) motorsav startet
op for første gang. Men hvor % olie er det lige der skal i benzinen

Vh

Thomas

Fra : Petersen_Michael

Dato : 12-09-06 18:48

In news:1158082545.926803.117890@i42g2000cwa.googlegroups.com,
Thomas <Thomas.Haugaard@gmail.com> Typed:
> Skal have startet min nye gamle (eller er det omvendt) motorsav
> startet op for første gang. Men hvor % olie er det lige der skal i
> benzinen

0 - 10%

Det afhænger af motoren..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : JJ

Dato : 12-09-06 19:07

"Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> wrote in message
Skal have startet min nye gamle (eller er det omvendt) motorsav startet
op for første gang. Men hvor % olie er det lige der skal i benzinen

Står Blainngsforholdet ikke op låget til benzin tanken ?

JJ

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 12-09-06 19:39

"Thomas" <Thomas.Haugaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
Skal have startet min nye gamle (eller er det omvendt) motorsav startet
op for første gang. Men hvor % olie er det lige der skal i benzinen

Regn med 2½ %. Men ofte foreskriver fabrikanter op til 4 %. Men hvis du
bruger en syntetisk olie kan du altså gå lidt ned. Især hvis du sørger for
at blane godt. Altså osse ryste saven godt hver gang du bruger den.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-09-06 06:04

"Freddy O. Christensen" <focSLET@x-plan.dk> skrev i en meddelelse

> Regn med 2½ %. Men ofte foreskriver fabrikanter op til 4 %. Men hvis du
> bruger en syntetisk olie kan du altså gå lidt ned. Især hvis du sørger for
> at blane godt. Altså osse ryste saven godt hver gang du bruger den.

Regn med 2%, har aldrig hørt om mere, el. mindre hvis du bruger "synt.2-takt
olie", "scooter-olie". Prob. er at bruger du for meget, kokser tændrøret til
og du skal til at pilleroderave ved saven hver gang den skal startes. + Den
ryger værre end en Trabant, Wartburg :((.

Fra : Thomas

Dato : 12-09-06 20:35

JJ skrev:

> [...]
> op for første gang. Men hvor % olie er det lige der skal i benzinen
>
> Står Blainngsforholdet ikke op låget til benzin tanken ?

Nej, det er en Stihl motorsav

VH

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 13-09-06 17:19

Jeg siger mange tak for hjælpen

VH

Thomas

Fra : Dan Andersen

Dato : 13-09-06 20:00

1:25 hvis det er 2 takstolie fra andre mærker.. 1:50 hvis dete r STihl egen
olie.
data taget fra min egen 250CBE

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk