Opsætning af filt? Overlap el. ej?
Fra : Mr. D

Dato : 12-09-06 10:10

Når man opsætter filt (ikke væv) - skal man så bare skyde banerne kant mod
kant, eller skal man lave et lille overlap og skære banerne igennem (og så
naturligvis herefter fjerne den over og underliggende rest?

/D

Fra : Kåre

Dato : 12-09-06 10:30

"Mr. D" <mrd@none.none> skrev i en meddelelse
> Når man opsætter filt (ikke væv) - skal man så bare skyde banerne kant mod
> kant, eller skal man lave et lille overlap og skære banerne igennem (og så
> naturligvis herefter fjerne den over og underliggende rest?

Filt er ganske nemt at arbejde med, og let at undgå synlige samlinger.
Jeg sætter en bane med et par cm overlap. Brug godt med klister!
Tag så en helt skarp Stanley kniv, og skær hele vejen ned i overlappet.
Herefter kan du fjerne de overskydende strimler, og glatte overfladen. Det
bliver HELT usynligt, uden bøvl.

Jeg mener at have set nogen der skyder dem sammen, men den anden metode er i
hvert fald nem.

Kåre

Fra : N. Foldager

Dato : 12-09-06 12:03

"Kåre:

> [...]
>bliver HELT usynligt, uden bøvl.
>
>Jeg mener at have set nogen der skyder dem sammen, men den anden metode er i

Det er også min erfaring.

Niels Foldager

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 12-09-06 21:35

"Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Herefter kan du fjerne de overskydende strimler, og glatte overfladen. Det

Sørg blot for 2 ting:
*Stanley kniven er SKARP
*Skær efter en lang loddestok eller andet der er lige. En frihånds skæring
af filt kan altså ses og ser ekstremt sjusket ud..

/CJ

Fra : Kåre

Dato : 13-09-06 07:47

"Christian Jacobsen" <Christian.Jacobsen00@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Sørg blot for 2 ting:
> *Stanley kniven er SKARP
> *Skær efter en lang loddestok eller andet der er lige. En frihånds skæring
> af filt kan altså ses og ser ekstremt sjusket ud..

Jeg skærer i frihånd. Når det først er limet, grundt og malet to gange, kan
det ikke ses.

Kåre

Fra : Carsten Keller

Dato : 13-09-06 08:08

"Christian Jacobsen" <Christian.Jacobsen00@gmail.com> wrote in message

> Sørg blot for 2 ting:
> *Stanley kniven er SKARP
> *Skær efter en lang loddestok eller andet der er lige. En frihånds skæring
> af filt kan altså ses og ser ekstremt sjusket ud..

Da jeg satte filt på mine gipslofter blev der skåret i frihånd, og det blev
mildt sagt ikke en lige linie. Men man kan intet se på dem efter de blev
malet.

Keller