Tomatplanter
Fra : Tomas Jensen

Dato : 11-09-06 20:44

Hvad er grunden til, at mine tomatplanter, trods tilstrækkelig gødning
og vand, får krøllede, blege blade og ikke rigtig trives. Jeg har haft
skyggenet foran dem uden effekt. Kan de ha' det for varmt? Jeg har ikke
set skadedyr i planterne.
Det var det samme problem sidste år, hvor planterne, modsat i år,
voksede i plantesække i selvvander-kasser, men i det samme drivhus. Der
imod trives agurk helt forrygende.
Mvh Hanna.

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-09-06 21:24

Tomas Jensen <hatofjern@jensen.tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> Det var det samme problem sidste år, hvor planterne, modsat i år,
> voksede i plantesække i selvvander-kasser, men i det samme drivhus.

Hej Hanna.

Der er to ting jeg umiddelbart kan komme på. Enten er det
magnesiummangel eller også har du givet planterne for meget gødning.

Der skulle ikke ske noget ved at bladene krøller, det forekommer
temmelig ofte.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-09-06 21:58

"Tomas Jensen" <hatofjern@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og vand, får krøllede, blege blade og ikke rigtig trives. Jeg har haft
> skyggenet foran dem uden effekt. Kan de ha' det for varmt? Jeg har ikke

Hvis der er visne bladspidser/skudspidser og/eller brune 'mugpletter' på
blade og stængler, så er det skimmel, og du kan kun være heldig at få modnet
en vis del af de ansatte tomater.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen