Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Redde billeder fra CF-kort
Fra : Lars Hjortø

Dato : 02-11-06 12:32

Hej

Efter en lille fototur kan jeg ikke læse billederne på mit CF-kort. Hvad gør
jeg? Jeg ved der findes forskellige programmer der (måske) kan redde
billederne, men hvilket er bedst?
Fejlen består i at kameraet (Nikon D70) skrev "Card not formatted". Jeg
slukkede kameraet tog kortet ud og satte det i igen. Og jeg kunne skyde løs
igen. Men efter 8 skud skulle jeg se billederne, og der stod at der kun var
8 billeder på, men på kameraet kunne jeg se at pladsen til de foregående
billeder (dem jeg ikke kan se) er brugt, så hvis jeg er heldig er de ikke
skrevet over af de 8 billeder jeg nåede at tage.
Når jeg sætter kortet i kortlæseren kan jeg se at der er en mappe med nogle
filer i der har alle mulige underlige tegn som filnavn, og jeg kan
selvfølgelig hverken åbne dem eller kopierere dem.
Hvad gør jeg?

--
Venlig hilsen Lars Hjortø
Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : HCS [4000]

Dato : 02-11-06 13:07

Prøv med programmet PC Inspector smart recovery.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : Asle Bjerva

Dato : 02-11-06 14:15

Sørgelig historie fjernet....

HCS [4000] wrote:
> Prøv med programmet PC Inspector smart recovery.

Hvis det ikke klarer det, forsøk med Photorescue
http://www.datarescue.com/photorescue/

Jeg har flere ganger hatt hell med å redde bilder for kunder med det
programmet hvor andre recoveryprogrammer ikke klarte det.

AsleB;Oslo

Fra : Lars Hjortø

Dato : 02-11-06 20:42

Hej Asle

"Asle Bjerva" <abuse@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har flere ganger hatt hell med å redde bilder for kunder med det
> programmet hvor andre recoveryprogrammer ikke klarte det.

Tak for svaret, men i dette tilfælde kunne det ikke hjælpe. Men fik reddet
størsteparten af mine billeder med PC Inspector smart recovery.

Fra : Lars Hjortø

Dato : 02-11-06 20:41

Hej Hans

"HCS [4000]" <hcstune-no-spam@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv med programmet PC Inspector smart recovery.
>
> --
> Hilsen Hans
> homepage: www.fotofritid.dk
> *Coppermine Photo Gallery*
>
> www.pbase.com/hcstune
>

> ------------------------------------------------------------------------------------------------------
> "Lars Hjortø" <lars.hjortoe@nospam.post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

Mange tak for hjælpen, jeg fik reddet 90 ud af 100 billeder, så det må vel
siges at være ok. Det var godt nok ikke vigtige billeder, men alligevel.
Nu skal jeg så bare have fundet ud af hvordan jeg tester kortet for at se om
der er noget galt med det eller det "bare" var et enkelt uheld.

Fra : Anders Houmark

Dato : 03-11-06 10:08

Lars Hjortø wrote:
> [...]
> Nu skal jeg så bare have fundet ud af hvordan jeg tester kortet for
> at se om der er noget galt med det eller det "bare" var et enkelt

Hej Lars

Det er sket flere gange for mig (ca. 5 gange) og kortene har bagefter altid
kørt fejlfrit videre.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg har gjort "galt", men det er noget der
først er begyndt at ske, efter at jeg begyndte at bruge kortlæser, i stedet
for blot at køre med et usb kabel ind i kameraet.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk